mai 04, 2025, 23:32:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bug-Tech girspak, revers problematikk...  (Lest 1510 ganger)
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« på: juli 04, 2015, 21:47:52 pm »

Meget fornøyd med min ny monterte Bug-Tech spak, men jeg har en ting å utsette og lurer på om det er noe easy løsning..
Når jeg blir litt vel ivrig å skal røske inn andre gir så treffer jeg alltid(!!!) revers isteden siden det er ganske lett fjørtrykk for å komme inn i revers.
Har tenkt tanken med å sette på stivere fjører, men de som sitter der er ganske stive allerede, når jeg tar de ut..

Noen som har hatt samme "problemet" og har en kjekk løsning?

(Ja, jeg vet jeg bare kan røske spaken rett bakover, men du tenker ikke sånn når du har hjulspinn på første og skal gire kjapt som f.. over til andre ;-) )
Loggført
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #1 på: juli 04, 2015, 22:35:14 pm »

Det er ikke bare possisjonering av shift-plata som er litt feil?
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #2 på: juli 04, 2015, 22:36:50 pm »

Niks, fins ikke slik på Bug-Tech spaken.
Er denne typen det er snakk om, og her er den kun 2 fjører som bestemmer mottrykket til venstre når du skal inn i revers.

* IMG_2732.jpg (68.19 KB. 800x600 - vist 192 ganger.)

Loggført
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #3 på: juli 04, 2015, 22:37:41 pm »

Damn, nice! Er den for bruk i drag-race, eller bruker du den til vanlig kjøring?
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: juli 04, 2015, 22:49:47 pm »

Du justerer fjørene. Veldig enkelt.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #5 på: juli 05, 2015, 16:30:30 pm »

Har prøvd det og får de ikke fult så stive som jeg ønsker.
Når jeg har justert de så det er passe motstand så komprimeres fjørene helt og jeg får ikke lagt inn revers.

Får vel bare prøve å venne meg til å dra rett bakover  Osteaktig
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: august 12, 2015, 15:59:41 pm »

Fikk hjelp til min på et par minutter. God service.

Hi Jan Olav,

usually the height is 34mm from the bottom of the shifter to the top of the ball, but every car is a bit different.

The ball should be snugg in the shiftpan but not pushing the shift rod down.

When you not get into reverse its usually to deep.

Kind regards,
Markus

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!