n2o
Medlem
  
Innlegg: 159
Bosted:
|
 |
« Svar #90 på: september 22, 2008, 18:16:49 pm » |
|
tror ikke dette anlegget bremser noe er jo nesten åpent jo 2332/rag-57 kjører med dette på sin 2332 og den motoren har sannsynligvis passert 150 hk nå anlegget bråker jo endel også så jeg tror ikke det bremser så mye
Vi nok skuffe 2332/rag-57, med det anlegget er det usansynlig at 150 hk passeres  . 42-45mm invendig rørdim er mer passe på en 2332. Husk på at hvis eksosen ikke kommer ut, kommer heller ikke frisk innsugsluft/bensin inn. Høy lyd er ingen garanti for at anlegget er bra. Lykke til videre, mvh Roar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #91 på: september 22, 2008, 18:18:15 pm » |
|
håper kai elling legger ut noen fakta hær snart
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #92 på: september 22, 2008, 18:57:15 pm » |
|
Hva er din egen grunn til ikke lytte til folk med god erfaring på det å bremse motorer+ god kunskap om eksosens virkning? Det fins ingen grunner til ikke å bytte ut eksosen din til ett marge kollektot grenrør og en fat boy potte. dette vil gi deg mange flere hk. Høy lyd er ikke lik mange hk...
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #93 på: september 22, 2008, 19:38:56 pm » |
|
link meg til et slikt anlegg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #94 på: september 22, 2008, 20:33:39 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #96 på: september 22, 2008, 20:58:43 pm » |
|
er nå engang så dum jeg at jeg trodde ikke jeg hadde bruk for anlegg på 42mm innvendig hvis feks toppene var 38mm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #97 på: september 22, 2008, 21:00:26 pm » |
|
hva er feks diameter på varmepotter innvendig hær da ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #98 på: september 22, 2008, 21:14:05 pm » |
|
hva er feks diameter på varmepotter innvendig hær da ? Send en mail og spør...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
T1-55
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark
|
 |
« Svar #99 på: september 22, 2008, 21:21:21 pm » |
|
Du nekter konsekvent å svare hvorfor du ikke vil høre på de langt mere erfarne motorbyggere / tunere i miljøet, er det noen spesiell grunn til det?, hva tilsier at den eksosen du har montert nå gir optimal ytelse, og ja jeg tror nok du er ganske trang i nøtta når ikke dette er helt opplagt, ta feks en std. 1600ccm og sett på større eksos og du vil merke dette fra første omdreining, iflg. " how to hotrod ur vw engine " er det snakk om så mye som opp mot 10% effektøkning på en stock motor.
Et godt tips er å legge den eksosen du har nå ut i deler selges delen av forumet og få tak i noe grommere, ta en tlf. til en av de etablerte motorbyggerene / tunerene her på forumet eller en av forhandlerene med litt fartstid i gamet.
( ikke for å støte Rosenquist, men han er IKKE motorbygger / tuner )
|
|
|
Loggført
|
BUG ME!
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #100 på: september 22, 2008, 21:25:41 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 27, 2011, 14:27:23 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #101 på: september 22, 2008, 21:29:12 pm » |
|
Du nekter konsekvent å svare hvorfor du ikke vil høre på de langt mere erfarne motorbyggere / tunere i miljøet, er det noen spesiell grunn til det?, hva tilsier at den eksosen du har montert nå gir optimal ytelse, og ja jeg tror nok du er ganske trang i nøtta når ikke dette er helt opplagt, ta feks en std. 1600ccm og sett på større eksos og du vil merke dette fra første omdreining, iflg. " how to hotrod ur vw engine " er det snakk om så mye som opp mot 10% effektøkning på en stock motor.
Et godt tips er å legge den eksosen du har nå ut i deler selges delen av forumet og få tak i noe grommere, ta en tlf. til en av de etablerte motorbyggerene / tunerene her på forumet eller en av forhandlerene med litt fartstid i gamet.
( ikke for å støte Rosenquist, men han er IKKE motorbygger / tuner )
jeg nekter ikke å svare.jeg spør etter erfaringer og ikke annet ! å kall meg trang i nøtta..takk..nå har du provosert meg maximalt !!! jeg lytter faktisk til hvært eneste innlegg som kommer,men pass deg hva du kaller folk du !!! trenger vel ikke svare på alle innlegg med en gang da vett? er faktisk ikke ved pc`n heile tida
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #102 på: september 22, 2008, 21:34:25 pm » |
|
det er fint å ha en plombe i eksosen vis man skal til bt  og ikke har oppgradert bremsene i stil med motor bremser er med i planen før motor skal inn 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T1-55
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark
|
 |
« Svar #103 på: september 22, 2008, 21:37:19 pm » |
|
er nå engang så dum jeg at jeg trodde ikke jeg hadde bruk for anlegg på 42mm innvendig hvis feks toppene var 38mm
jeg nekter ikke å svare.jeg spør etter erfaringer og ikke annet ! å kall meg trang i nøtta..takk..nå har du provosert meg maximalt !!! jeg lytter faktisk til hvært eneste innlegg som kommer,men pass deg hva du kaller folk du !!! trenger vel ikke svare på alle innlegg med en gang da vett? er faktisk ikke ved pc`n heile tida Bare referat av ditt eget utsagn : dum=trang i nøtta, ikke ment for å støte deg i det hele tatt, trusler er vel litt sterk lut?, beklager at jeg prøve å få frem et vettugt svar fra deg på hvorfor du ikke reagerer på inlegg etter inlegg med velmenende råd. Lykke til med stormotoren din som har astma. Mvh Wiggo
|
|
|
Loggført
|
BUG ME!
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #104 på: september 22, 2008, 21:41:37 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 27, 2011, 14:27:50 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
n2o
Medlem
  
Innlegg: 159
Bosted:
|
 |
« Svar #105 på: september 22, 2008, 21:49:26 pm » |
|
Fint om vi holder en hyggelig tone her! Hvis dette er ditt første motorbygge ahelgemo, så er resultatet bedre enn mange andre her på VW-norge. Grunnen til at jeg utaler meg litt "bombastisk" er fordi jeg har gjort alle feila før  Hvis du har flowtall på toppene, litt kamdata og noen andre opplysninger kan jeg beregne det optimale eksosanlegget for deg. Lykke til videre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #106 på: september 22, 2008, 22:07:47 pm » |
|
har bygget motorer før fra grunnen av,men det er for 15 år siden har vært igjennom mange feil,vær du sikker toppene er 042 og de er uportet kam er jcs 110
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #107 på: september 22, 2008, 22:10:55 pm » |
|
det er helt sikkert ikke noe problem å få solgt den eksosen igjen, det er jo masse 1600 motorer som blir trimmet har jeg lest  her på forumet nei er vel ikke det har jo dette også da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #108 på: september 22, 2008, 22:16:33 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 27, 2011, 14:27:00 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Kai Elling Os
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Geiranger
Split Bus Garage Geiranger
|
 |
« Svar #109 på: september 22, 2008, 22:18:48 pm » |
|
Ja ja eg er vel treig i nøtta eg og, men etter to turer til Oslo 2100km tidligere i sommer med laptoppen oppe for å følge med på Air/Fuel (13,5),bensin trykk og tempratur på CB Quicke tune fuel EFI.Tviler litt på om Pat Downs på CB hadde sakt att ikkje dette anlegget ville funka på min motor når eg råd førte meg før handel av sprut. Men eg kjørte inn motoren min med 4/1 euro twin tuck away uten att det var merk bart forskjell til tri mil anlegget eg har no. men eg håper dere som sammen ligner dette anlegget, ikkje sammen ligner dette med Empi sitt to tip anlegg. For det annlegget har store inn stupninger inn på potta på kvar side, som det ikkje er på TRI MIL. Trur eg ville fått avvik på A/F vist ikkje anlegget ikkje funka.Eller?  Det er sikkert bare 65 Hk på min motor sidan den går i det heile tatt.  Kai Elling
|
|
« Siste redigering: september 22, 2008, 22:41:15 pm av 2332/Rag-57 »
|
Loggført
|
23 window Samba -55 15 Window Split Bus T5 2013 Passat 2015
|
|
|
|
Kai Elling Os
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Geiranger
Split Bus Garage Geiranger
|
 |
« Svar #111 på: september 22, 2008, 22:39:10 pm » |
|
Det er sikkert mange anlegg som har masse bedre effekt,men å sei att det ikkje funker er vel å ta litt hardt i. Men å få eit annlegg som går under midt plata og ut i dei orginale i utsparingane uten att det er for masse rør som varmer opp alt under motoren,er der ikkje så mange anlegg å velge i. Kai Elling
|
|
|
Loggført
|
23 window Samba -55 15 Window Split Bus T5 2013 Passat 2015
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #112 på: september 22, 2008, 22:42:44 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 27, 2011, 14:26:13 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #113 på: september 22, 2008, 22:45:36 pm » |
|
Det er sikkert mange anlegg som har masse bedre effekt,men å sei att det ikkje funker er vel å ta litt hardt i. Men å få eit annlegg som går under midt plata og ut i dei orginale i utsparingane uten att det er for masse rør som varmer opp alt under motoren,er der ikkje så mange anlegg å velge i. Kai Elling
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C31%2D251%2D001%2D038SEser jo ut som motoren får e masse med god varme rundt seg med dette da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #114 på: september 22, 2008, 22:50:19 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 27, 2011, 14:29:05 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #115 på: september 22, 2008, 22:52:59 pm » |
|
skjønner
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #116 på: september 22, 2008, 22:58:29 pm » |
|
Hei Helgemo. Det siste anlegget kan du få helt gratis av meg. Men jeg anbefaler deg det ikke. Dette ble tatt av en speedster som var så varm at lakken ikke gikk an å ta på. Dette var etter en 6-7 km kjøring. Satt på en 2110 ,og eier kunne ikke bruke bilen.
Nei , seriøst . Motoren vi her snakker om er ikke noe 200hk hesters ,selv om noen her automatisk tror det om en 2110. Det vil alltid være en avveining om hvilket anlegg som bør brukes,etter hvilke krav og bruksområder en har. Denne motoren leverer ærlige hester ,tipper ca 100 + med Helgemos oppsett. Så kan en jo diskutere opp og ned dette med eksos. Lars
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #117 på: september 22, 2008, 23:15:02 pm » |
|
håper kai elling legger ut noen fakta hær snart
Tror ikke du får bedre fakta på bordet enn det Roar Lunde prøver så godt han kan å gi deg. Føler at dette er litt dejavu på tråder hvor folk til slutt finner ut at de med peiling selvsagt hadde rett. Skal vi ikke bare hoppe rett til det? :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #118 på: september 22, 2008, 23:29:54 pm » |
|
håper kai elling legger ut noen fakta hær snart
Tror ikke du får bedre fakta på bordet enn det Roar Lunde prøver så godt han kan å gi deg. Føler at dette er litt dejavu på tråder hvor folk til slutt finner ut at de med peiling selvsagt hadde rett. Skal vi ikke bare hoppe rett til det? :-) jeg skjønner at de har rett og bøyer meg for det,har da vel aldri antydet noe annet heller da mulig jeg kjøper noe annet etterhvert og tester med det,men grunnen til at dette ble handlet var vel egentlig pga stor plass mellom anlegg og motor men kan vel teste litt forskjellig,synd jeg ikke har rullende landeveg i fjøset da men,bjørnstad bil ligger jo bare tre km unna meg da så mulighetene er der.ikke sikker på hva prisene er på bremsing da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FUSENTAST
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted:
Trønder i eliksir
|
 |
« Svar #119 på: september 23, 2008, 09:34:56 am » |
|
og jeg vet om en med 1600 som tar det anlegget ditt....!!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #1
|
|
|
|