n2o
Medlem
  
Innlegg: 159
Bosted:
|
 |
« Svar #120 på: september 23, 2008, 11:55:17 am » |
|
Trur eg ville fått avvik på A/F vist ikkje anlegget ikkje funka.Eller?  Nei, A/F sier bare at du har akkurat nok bensin til den lufta du får inn. Hadde du satt på et annet eksosanlegg, ville du sannsyligvis sett at motoren gikk margert fordi mer luft ut gir mer luft inn. Konsekvensen av dette er at du må tilføre mere bensin for å få blandingen ned, og som kjent gir mer bensin mer effekt... Hvilket turtalls området jobber motoren din på? Mvh Roar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #121 på: september 23, 2008, 12:00:34 pm » |
|
Ja ja eg er vel treig i nøtta eg og, men etter to turer til Oslo 2100km tidligere i sommer med laptoppen oppe for å følge med på Air/Fuel (13,5),bensin trykk og tempratur på CB Quicke tune fuel EFI.Tviler litt på om Pat Downs på CB hadde sakt att ikkje dette anlegget ville funka på min motor når eg råd førte meg før handel av sprut. Men eg kjørte inn motoren min med 4/1 euro twin tuck away uten att det var merk bart forskjell til tri mil anlegget eg har no. men eg håper dere som sammen ligner dette anlegget, ikkje sammen ligner dette med Empi sitt to tip anlegg. For det annlegget har store inn stupninger inn på potta på kvar side, som det ikkje er på TRI MIL. Trur eg ville fått avvik på A/F vist ikkje anlegget ikkje funka.Eller?  Det er sikkert bare 65 Hk på min motor sidan den går i det heile tatt.  Kai Elling Quick tune efi jobber uansett bare med å hoolde rett af verdi. Samma hvordan eksos du har. Jeg kjører med samme efi annlegg. Skal nesten vedde på at du også får mer ut av din motor med grovere eksos enn standard dim om det er det du har.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #122 på: september 24, 2008, 00:35:49 am » |
|
Snakket med JPM i dag og han sa at den eksosen bremset 2110 motoren på samtlige turtall. Råd kan man få overalt... men det tar noen år å sile kildene.... og så løsner det... 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #123 på: september 24, 2008, 07:59:49 am » |
|
Jeg foreslår at vi nå lar dette ligge. Ahelgemo har nå fått tips og hint fra landets beste motorbyggere og sågar også tilbud om hjelp til å finne det perfekte eksosanlegget til motoren. Vi stopper her mens eier er fornøyd og før andre blir grå i håret.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #124 på: september 24, 2008, 18:06:34 pm » |
|
jeg tar alle hint som kommer jeg beklager misforståelsene gutter j-tubes er bestilt og kjøper sikkert tilhørende anlegg etterhvert hær nå så noe godt har vel denne diskusjonen gitt da vel 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bull
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #125 på: september 24, 2008, 21:00:50 pm » |
|
hei,hvis ikke csp phyton(for dyrt) og fatboy er aktuelt hva er egentlig alternativet da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #126 på: september 24, 2008, 21:03:29 pm » |
|
Stinger 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #127 på: september 24, 2008, 21:20:10 pm » |
|
hei,hvis ikke csp phyton(for dyrt) og fatboy er aktuelt hva er egentlig alternativet da?
A1 i USA lager ihvertfall knakende gode anlegg etter hva jeg leser på TheSamba. Men prisen er nok også deretter, har ikke sjekket selv.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
TEW
Juniormedlem
 
Innlegg: 83
Bosted: Drammen
|
 |
« Svar #128 på: september 24, 2008, 23:38:24 pm » |
|
Det er din motor, dine penger og din hobby og definitivt ikke verdens ende.
Jeg ville vært mye mer bekymret for slangeklemmene på oljeslangene på oljepumpelokket. Få tak i ordentlige slanger med skrukoblinger, jeg hadde ikke turt å kjøre med slangeklemmer.
Når det gjelder dette ”ormbol” anlegget som kom for nær oljepumpa, kan du bare bolte det fast i noe passende og jekke det ut et stykke slik at det ikke ligger så nærme. De er ikke akkurat presisjonssveiset, og de er ganske fleksible å bøye på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #129 på: september 24, 2008, 23:45:53 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 27, 2011, 14:30:36 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
|
|
Rabben
Seniormedlem
   
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland
Diktator -> Klubbløs #001
|
 |
« Svar #132 på: september 25, 2008, 11:12:41 am » |
|
Jeg foreslår at vi nå lar dette ligge. Ahelgemo har nå fått tips og hint fra landets beste motorbyggere og sågar også tilbud om hjelp til å finne det perfekte eksosanlegget til motoren. Vi stopper her mens eier er fornøyd og før andre blir grå i håret.
Mvh BB
Får dette deg også til å tenke på bilen i Finland som bremset 40 hk mere når kun eksanlegget ble byttet ut når vi var der i fjor? De fikk nå i det minste svar på hvorfor bilen gikk dårligere en forventet 
|
|
|
Loggført
|
--- Mvh Rabben
|
|
|
Frodo
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim
Life's too short to dance with ugly women.
|
 |
« Svar #133 på: september 25, 2008, 12:10:09 pm » |
|
jeg tar alle hint som kommer jeg beklager misforståelsene gutter j-tubes er bestilt og kjøper sikkert tilhørende anlegg etterhvert hær nå så noe godt har vel denne diskusjonen gitt da vel  Ta kontakt med meg når du skal bytte anlegg. Kjøper Tri-Mil anlegget av deg evt.
|
|
|
Loggført
|
Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #134 på: september 25, 2008, 13:02:15 pm » |
|
Se bort fra posten min litt lengre opp. Anlegget er nå lovet bort
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #135 på: september 25, 2008, 19:47:54 pm » |
|
Det er din motor, dine penger og din hobby og definitivt ikke verdens ende.
Jeg ville vært mye mer bekymret for slangeklemmene på oljeslangene på oljepumpelokket. Få tak i ordentlige slanger med skrukoblinger, jeg hadde ikke turt å kjøre med slangeklemmer.
Når det gjelder dette ”ormbol” anlegget som kom for nær oljepumpa, kan du bare bolte det fast i noe passende og jekke det ut et stykke slik at det ikke ligger så nærme. De er ikke akkurat presisjonssveiset, og de er ganske fleksible å bøye på.
jeg var på TESS i dag og fikk laget slanger med koplinger til 2 av mine motorer jeg holder på med, kostet ikke mange kronene, se bilde skal da ikke ha slangene sånn jeg heller da jeg har stålomspunnede på oljekjøleren jeg kjøpte fra herulf
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #136 på: september 25, 2008, 20:45:09 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 27, 2011, 14:31:08 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #137 på: september 30, 2008, 21:11:32 pm » |
|
har nå funnet ut t motoren går ganske mager må vel dyse litt tror jeg hmm problemer med å få starta den nå som været er litt kaldere må pumpe noe sinnsykt på gassen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håvard Hoem
Seniormedlem
   
Innlegg: 333
Bosted: Toten
Klubbløs #002
|
 |
« Svar #138 på: oktober 01, 2008, 17:32:55 pm » |
|
Får dette deg også til å tenke på bilen i Finland som bremset 40 hk mere når kun eksanlegget ble byttet ut når vi var der i fjor? De fikk nå i det minste svar på hvorfor bilen gikk dårligere en forventet  [/quote] Og da gikk han fra, type eksos, til hvilken type eksos..? Er jo tydligvis fra dårlig til bra, men hvilke type.. Håvard
|
|
|
Loggført
|
70 1300
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #139 på: oktober 01, 2008, 21:20:44 pm » |
|
Får dette deg også til å tenke på bilen i Finland som bremset 40 hk mere når kun eksanlegget ble byttet ut når vi var der i fjor? De fikk nå i det minste svar på hvorfor bilen gikk dårligere en forventet  Og da gikk han fra, type eksos, til hvilken type eksos..? Er jo tydligvis fra dårlig til bra, men hvilke type.. Håvard [/quote] Hei, Denne bilen som her er nevnt ble brukt til 6 timers løp hvor støykravene er strenge. For denne type kjøring hadde dem det eksosanlegget som ser slikt ; http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DD%2D2035. De byttet det anlegget ut med noe liknende dette; http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D6022 og bremset faktisk hele 40hk ekstra. Bilen hadde en 2332ccm motor. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #140 på: oktober 15, 2008, 19:37:22 pm » |
|
hva er det egentlig som har lagt seg på silen da tro har kun kjørt motoren for å kjøre inn kammen ca 0,5 time
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #141 på: oktober 15, 2008, 19:52:59 pm » |
|
Eit eller ant tjukt feitt/grease?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #142 på: oktober 15, 2008, 20:02:08 pm » |
|
Hei. Det som er i silen er monteringspasta(fett) etter montering av longblock. Før motoren er startet ser det ut som gult fett. Lars
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #143 på: oktober 15, 2008, 20:11:55 pm » |
|
ok så det er ikke noe galt det da ? trenger jeg bytte olje flere ganger etter oppstart osv ? vil ikke ta noen sjanser da vettu
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #144 på: oktober 15, 2008, 20:20:43 pm » |
|
Hei. Bytt olje til det ser bra ut i silen,det er helt vanlig dette på nybygget longblock.  Lars
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #146 på: oktober 15, 2008, 21:22:21 pm » |
|
Høres greit ut det. Dyser har du sikkert skaffet,hvis ikke er det bare å gi beskjed.  Lars
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #147 på: oktober 22, 2008, 13:45:16 pm » |
|
tenning er nå justert og det samme med gassere. takk til "boblund" thermostat og annet viftehus skal monteres da jeg må ha varme i bilen skal snart inn i bilen nå. har forresten snakket med bjørnstad bil om bremsing 
|
|
« Siste redigering: oktober 22, 2008, 20:09:46 pm av ahelgemo »
|
Loggført
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #148 på: november 08, 2008, 19:18:23 pm » |
|
endelig er denne montert  men gode verktøyforslag for å skru fast innsugene ønskes ( 8 mm umbrako mutter ) slet noe voldsomt med dette. mangler nå montering av åndeboks og oljekjøler så er dette i boks 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|