|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #31 på: mars 13, 2009, 01:51:27 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #32 på: mars 13, 2009, 03:31:47 am » |
|
For meg så går det ikke an å bestemme hvilken motortype som har den feteste låten, men jeg kan rangere etter motortype.
F.eks boxer 4'er den er grei, liten kvass lyder best, rett etterpå kommer stor og kvass... og i bunnen tja diesel boxer...
8'er, Cosworth F1 motorblir aldri feil, men om det er like rått eller råere lyd i rodden Som Rocket postet klarer jeg ikke bestemme meg for.
Siden det ikke er såååå mange 16 sylindrer så er det ikke vanskelig å vite hvor BRM'n ligger.
Wankel, ingen tvil overhodet 787b
Rekke 4'er det finnes noen skikkelig heftige japsebygg, turtall er digg og 4'er på godt over 10000rpm mmmmmmm. M3 4'er Og Cosworth BDA henger godt på.
Nei å rangere disse i samme bås er ikke lett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jontefje
Juniormedlem
 
Innlegg: 79
Bosted: nesodden
|
 |
« Svar #33 på: mars 13, 2009, 09:36:39 am » |
|
må jo ha med gt40 her da, vakkert på alle måter 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #34 på: mars 13, 2009, 11:52:24 am » |
|
Uten tvil 24 bolters Ford flathead med kobberrør, gjerne akkompagnert av summingen fra en supercharger by weiand. Det finnes ikke maken. En god nummer to må være HD's panhead etterfulgt av AJS sin tidlige 50 talls ensylindrede 500 kubikk på tredjeplass
|
|
|
Loggført
|
Member #1 /Spliths venner
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #35 på: mars 13, 2009, 11:55:04 am » |
|
Å høre en Lola som går gjennom registeret mens du sitter på en tribune med blikktak er en topp notering for meg... IRL
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #36 på: mars 13, 2009, 12:07:08 pm » |
|
Ikke lett ....men blir vel de man selv har opplevd på kroppen...for man kjenner skikkelig godlåt med hele kroppen:-) Auto union v16 kommer høyt....selv om hørselen ble svekket var det verdt det. Ellers Porsche 906 i bankingen på Daytona Speedway kommer høyt....og 917 da. Le Mans Classic, jeg som filmer her...husker du dette Dalby? :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #38 på: mars 13, 2009, 16:27:49 pm » |
|
Dette går vel under kategorien dårlig lyd.. På høyde med 4hk briggs'n stratton..  Men kjekk å ha hvis du skal grille pølser også  Brm = nydelig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #41 på: mars 13, 2009, 19:04:16 pm » |
|
Er nok mest glad i Porsche 6r lyden,hadde en 964 med 3,6 turbo,med et sinnsykt anlegg,hørtes ut som en lastebil når man sto ved siden av. Ellers er jeg ikke noe faaaan av v8,men å høre en Holden Commandore med fullt øs over langsletta på gamle Nurburgring banen,det sto ikke tilbake for noe,den kjentes i magen! (tror kanskje løvet dirrer enda,og detta var i oktober  )
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #42 på: mars 13, 2009, 20:48:24 pm » |
|
Min egen(ubeskjedent ) på Bug stop Skagen .. Kruså -Skagen i 1995 ....fra 4 til 3 gir ..opp i 200 km/t ... i ræva på en A4 , Filma på gammel VHS av buggyen til Håvard (SRVWRK ) Utrolig lyd ..må få det kopiert , FK 89 på sitt ypperste .
Dernest en syk 904 Porsche m/fuhrmann motor i depoet på Porsche Classic..(vant løpet) snakker om opplevelse .. Mvh Erich
|
|
« Siste redigering: mars 13, 2009, 20:51:20 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #44 på: mars 13, 2009, 21:35:38 pm » |
|
R164 har 16 liters V8.. Scania har vel p.t ingen 14-liters. 9, 11, 12, 13 og 16 liter.. Så det er anten 500, 580 eller 620 hk i denne.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
FosenXpressen
Seniormedlem
   
Innlegg: 343
Bosted: Leksvik, Fosen
TOTO
|
 |
« Svar #45 på: mars 13, 2009, 21:38:47 pm » |
|
Dette MÅ da låte topp??
Noen som har dette med lyd??
TOTO!!
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#1 & Founder "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #46 på: mars 13, 2009, 22:31:12 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #47 på: mars 13, 2009, 22:35:04 pm » |
|
Den her æ d golyd i ja ! Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
heljo
Juniormedlem
 
Innlegg: 74
Bosted: lavik, sogn
|
 |
« Svar #48 på: mars 13, 2009, 23:43:50 pm » |
|
R164 har 16 liters V8.. Scania har vel p.t ingen 14-liters. 9, 11, 12, 13 og 16 liter.. Så det er anten 500, 580 eller 620 hk i denne.
Sorry FreddyB, men V8 har scania hatt sidan o-serie og 140, så det kan nesten vere kva som helst. For tida er det 16 liter, 500, 560 og 620. Eg skal ikkje påstå meir kva dette er, men høyrest ikkje ut som 16 liter. Diskusjon litt utenfor VW-tema, men motorlyd er det! ... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laksen
Medlem
  
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal
|
 |
« Svar #49 på: mars 14, 2009, 03:20:55 am » |
|
Uten tvil 24 bolters Ford flathead med kobberrør, gjerne akkompagnert av summingen fra en supercharger by weiand. Det finnes ikke maken. En god nummer to må være HD's panhead etterfulgt av AJS sin tidlige 50 talls ensylindrede 500 kubikk på tredjeplass Der kom endelig to forslag jeg savnet. Flathead og Panhead er det råeste av 2 og 8 sylindere i V-formasjon. You got taste, man 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laksen
Medlem
  
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal
|
 |
« Svar #50 på: mars 14, 2009, 03:35:46 am » |
|
Donzi Classic 16 med inboard eight. Elsker denne lyden og lengter etter sommeren, men det gjør neppe naboene mine 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #51 på: mars 14, 2009, 08:52:44 am » |
|
R164 har 16 liters V8.. Scania har vel p.t ingen 14-liters. 9, 11, 12, 13 og 16 liter.. Så det er anten 500, 580 eller 620 hk i denne.
Sorry FreddyB, men V8 har scania hatt sidan o-serie og 140, så det kan nesten vere kva som helst. For tida er det 16 liter, 500, 560 og 620. Eg skal ikkje påstå meir kva dette er, men høyrest ikkje ut som 16 liter. Diskusjon litt utenfor VW-tema, men motorlyd er det! ...  Joda, det er sant. Men lydfila du la ut heiter R164 - og dermed ekskluderar vi 14-liter og 530 gamp.  Riva Aquarama - einaste plassen ein buldrete V8'ar (eller to!) er godkjent. Neitakk i bil - jatakk!! i båt.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
JK
|
 |
« Svar #52 på: mars 14, 2009, 10:48:44 am » |
|
Øverst på min er Porsche 917 eller RSR fulgt av Audi S1(femmer) og BMW M3 (e30 selvfølgelig)  . I motsatt ende av skala ligger ferje-lyd-flaff-flaff fra en am-car V8..  Forøvrig skal du lete lenge for å finne noe særlig heftigere rallybil enn den under her.. , noe annet en mopeden til Solberg og co  Savner UR quattro`n min jeg når du nevner S1...
|
|
|
Loggført
|
46 84 69 59
|
|
|
heljo
Juniormedlem
 
Innlegg: 74
Bosted: lavik, sogn
|
 |
« Svar #53 på: mars 14, 2009, 13:19:22 pm » |
|
Freddy, du har heilt rett!!! Eg fekk ikkje med meg navnet meir enn V8 sound..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|