Hei alle sammen!
Mye vil ha mer etter SCC, og det er på tide å fullføre turbomotoren. Da må NA-motoren selges for å finansiere herligheten.
Motoren har dyttet min gatebil til 12.901 på SCC2014.
Motoren har nettopp vært bremset hos JPM, og leverte 199hk, så her har du en ordentlig 200hesters motor. På bremsingen var det litt feiltenning, som ødela kurven og litt toppeffekt. Jeg har byttet tenningsboks, og det funket utmerket på SCC i helgen, så effektkurven er nok på plass, og med det også noen flere hester.
Alt roterende er selvfølgelig balansert av Knasten
Specs:AS41 blokk tatt opp til fullflow og slipt innvendig til 76mm veiv
DPR 76mm veiv (VW-journaler)
Mahle 94mm sylindre (kjørt 1 sesong)
Wiseco stempler med freste lommer (nye stempelringer i vinter)
Bugpack 8mm pinnebolter med 12kant muttere.
CB Superrace 5,4" H-beam råder
26mm Shadek oljepumpe (gått 1 SCC)
Lettet tysk svinghjul (nyslipt)
Powerpulley
Stage 2 trykkplate (nyslipt)
Scat Silverlight 4-puck lamell
Web 86C kam med 1,4 vipper
CB
Chromoly støtstenger i Jaycee støtstangrør
CB 044 Wegdeport topper (42mm innsug, 37,5mm eksos, Toppene er noe modifisert av JEE Racing.
VW650 fjærer som er shimset bittelitt for å være sikker på at det er nok fjærtrykk (nye i vinter)
ca. 12-1 i komp (jeg har kjørt E85, men kan dyses til 98 oktan)
Kortede IDA innsug av JEE Racing
EMPI IDAer med 40mm venturier (bokser med dyser og emulsjonsrør følger med)
AN6 fittings på gasserene
CSP gasserstag
Store trakter, og orginale følger med.
1 3/4 Gene Berg eksos, med rustfri A1 PhatBoy-potte og stinger
MSD fordeler med ledninger
MSD Blaster Coil
MSD AL6 tenningsboks, og 3-step boks
Viftehus typ lite, med utsparringer da gasserene tar i viftehuset ellers
Kjøleblekk: over sylindre, foran over kasse og bak over eksos.
Dynamo med innebygget regulator
Modifisert CB åndeboks som FUNKER
Aeromotive A1000 bensintrykkregulator med retur, følger med AN6-slanger fra regulator til gasserene.
Holley Black bensinpumpe
Stort 10 micron fuelfilter
Hva må til for å få denne kjørbar i bil?
Oljekjøler (det er ikke kjøler i viftehuset), fullflow filterholder og slanger.
Tur/retur bensinslanger (AN8 har jeg brukt)
AN6/8 fitting under tanken
Kan være behjelpelig med montering.
50.000kr komplett for alt Byggekost er langt over dette. Jeg har prøvd å summere sammen, og det er handlet deler over dammen for nærmere 6000$ + mva/frakt. I tillegg er det kjøpt div i Norge for 5-6000kr.
I tillegg kommer maskineringsarbeid (1000kr for topper, 1000kr for blokk, finporting av topper 3000kr+, bygging av innsug 3000kr+, balansering 1500kr, modding, bygging, bremsing etc etc etc.
Du klarer altså ikke bygge noe likt for prisen
