Blaasarn
Medlem
  
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten
|
 |
« på: august 03, 2008, 01:06:52 am » |
|
Hvordan er reglene for støtfangere eller ikke? lurer på om jeg skal fixe opp fangerne eller gi f'en i det..? før jeg får bilen lakket.. Hadde dårlige bremser så jeg skifta hjulsylindrene, men enda er det ikke helt bra, lang pedalvandring og dårlige bremseeffekt (båndene er gode og justert slik at de "subber" borti trommelen) noen nevnte enn annen måte å lufte bremsene på? håper jeg slipper å skifte hovedsylinderen...
På forhånd, Takk!
Eskil Eltoft.
|
|
« Siste redigering: august 03, 2008, 01:11:05 am av Blaasarn »
|
Loggført
|
Mvh. Eskil Eltoft VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil  VW 1300, 1969 - Selges Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil Mazda 323 1990 - Bilcross-bil Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #1 på: august 03, 2008, 01:14:45 am » |
|
har du luftet bremsene med en i bilen og en som åpner og lukker lufte ventilene? også er det viktig å begynne med høyre bak hjul så venstre bak så høyre foran så venstre foran...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Blaasarn
Medlem
  
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten
|
 |
« Svar #2 på: august 03, 2008, 02:35:37 am » |
|
har luftet med en som satt inni bilen å tråkket på pedalen ja..
|
|
|
Loggført
|
Mvh. Eskil Eltoft VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil  VW 1300, 1969 - Selges Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil Mazda 323 1990 - Bilcross-bil Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: august 03, 2008, 02:42:30 am » |
|
Trykkluft i væsketanken, som trykker væska ned og ut i systemet :-)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
magnusB
Seniormedlem
   
Innlegg: 300
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #4 på: august 03, 2008, 03:59:38 am » |
|
På torshov selger de en enkel slange med ventil som gjør at man kan lufte bremsene alene. Koster 70-80 kr. Når det gjelder støtfangere, så tror jeg dette ble påbudt fom -71. Dessuten syns jeg 1303 ser best ut med fangere...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: august 03, 2008, 13:14:45 pm » |
|
det beste er vel å suge luften ut med en vakumpumpe via lufte nipplene ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
orginal
Nybegynner

Innlegg: 14
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #6 på: august 03, 2008, 22:06:29 pm » |
|
Eller du kan ta en spylervesketank og fylle den med bremseveske, koble slangen på luftenippelen, og presse bremseveska oppover...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #7 på: august 04, 2008, 01:32:52 am » |
|
støtfangerkravet kom i 1974
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
magnusB
Seniormedlem
   
Innlegg: 300
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #8 på: august 04, 2008, 01:38:02 am » |
|
Er du sikker? Mener å ha hørt 71...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kejoleid
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Fjerdingby
|
 |
« Svar #9 på: august 04, 2008, 08:09:02 am » |
|
Jeg fikk beskjed av B.T at jeg ikke kunne gjøre noe med fronten (eks ta av støtfangere) ref krashtest som kom 1jan 1974 - og jeg har jo en 1974 mod 
|
|
|
Loggført
|
"Datanerd" med en HOBBY
|
|
|
Blaasarn
Medlem
  
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten
|
 |
« Svar #10 på: august 05, 2008, 17:12:10 pm » |
|
Snakket med en på Unnerberg-bil og nevnte dette; han sa kravet om støtfanger kom 01.01.1971 Men for guds skyld får jeg håpe du har rett! Om kravet kom i 71', å jeg må ha på fangerne, tenkte jeg at jeg skulle få dem lakket i samme farge som bilen med ei svart stripe i midten.. holder det med å matte ned kromet, grunne åver -> så lakke? dette ser jo veldi fint ut da.. =)
|
|
« Siste redigering: august 05, 2008, 17:15:26 pm av Blaasarn »
|
Loggført
|
Mvh. Eskil Eltoft VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil  VW 1300, 1969 - Selges Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil Mazda 323 1990 - Bilcross-bil Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
|
|
|
|