Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« på: august 06, 2008, 02:12:15 am » |
|
Min '66 skal bygges om til 12v, og skulle gjerne hatt et komplett sett som inneholder alt jeg trenger for oppgraderingen. Så at mamotorworks.com har et kit, men de får ikke inn flere før september.
Evt. hvis unneberg eller hotshop har et kit for lyspærer, hjelper det også..
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #1 på: august 06, 2008, 02:35:07 am » |
|
Du trenger da ikke et kit for lyspærer, du kan jo bare få på den lokale rekvisitabutikken å få alle pærene der.
Mener jeg så cip1.com hadde er komplett kit med alle deler for ombygging, bortsett fra starter. Tror prisen var rundt $250.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #2 på: august 06, 2008, 09:35:45 am » |
|
Hos Unneberg får du ihvertfall frontlys, parklys, baklys, interiørlys, blinklys og instrumentpærer. Det er vel alt av pærer du trenger.
I tillegg selger de 12-6-konverter til vindusviskermotoren, men enkelte anbefaler å heller bytte hele motoren. I så fall skaffer sikkert Skrotnisse deg en pent brukt 12V-motor.
Resten av det du trenger for konverteringen er vel motorrelatert. Ring 33330606 og snakk med Unneberg-gutta du.
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #3 på: august 06, 2008, 15:12:26 pm » |
|
Da har jeg vært på Unneberg og kjøpt det jeg trenger. Også skal jeg begynne å demontere dem gamle dynamoen, men halvparten av skruene er gjemt bak andre motordeler, ikke sjans i havet om jeg kommer til uten å demontere andre deler. Noen tips? Hvilke skruer skal løsnes for å ta bort den gamle dynamoen? Og skal det ikke være egentlig følge med noen plater (som her)??
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #4 på: august 06, 2008, 17:16:32 pm » |
|
Dynamo skal gå an å ta ut, UTEN å måtta hiva ut motoren! Sikker på att du ikkje har oversett ei skrua ol. ??
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #5 på: august 06, 2008, 17:54:26 pm » |
|
Jeg løsnet to skruer på hver side av viftehuset, og da fikk jeg løftet dynamoen høyt nok opp til å få av foten. Men dynamoen klarer jeg ikke å få ut. Jeg har kjent bak motoren, og der er det en gigantisk skrue som kobler vifta til dynamoen. Klarer jeg å skru ut denne mens motoren står i, eller må jeg ta ut motoren, så ta ut dynamoen med viften, og så skru de fra hverandre? Har nå kjøpt et større pipesett, så får jeg prøve alt. 1 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
HaraldL
Seniormedlem
   
Innlegg: 250
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: august 06, 2008, 17:58:15 pm » |
|
Vifta sitter skrudd med 4 skruer i viftehuset. Så er det bare å dra den rett ut.
|
|
|
Loggført
|
x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs' x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #7 på: august 06, 2008, 19:15:31 pm » |
|
Jeg skrudde ut den store skruen bak viftehuset, og har endelig fått ut dynamoen. Nå har jeg enda et nytt spørsmål  Som vist i bildene under, så har de to skruene på baksiden av nye dynamoen mindre diameter enn den gamle.. Er det viktig at dette passer perfekt, eller kan jeg borre opp hullene?
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #8 på: august 07, 2008, 14:57:56 pm » |
|
Da er alt skrudd sammen, nå er jeg bare usikker på hvordan dette skal kobles.. Det er to tjukke røde ledninger, en fra starteren, og en fra tenningslås. Også har jeg en blå/turkis som går fra ladelampen. Hva skal til D+, og hva skal til B+? Skulle tro det var likt som med den forrige dynamoen, hvor begge de røde gikk til B+, men siden jeg bytter til vekselstrøm, er det greit å spørre først 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #9 på: august 07, 2008, 15:11:09 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #10 på: august 07, 2008, 19:03:44 pm » |
|
hehe gadd itte drive og tukle med den skruen bak vifta når je tok ut min....løsnet alt rundt på dynamoen og forgasser med mer og termostat og vippet vifte huset opp....er et lite triks i og få den ut ved innsuget men virker hver gang.... 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
|