mai 04, 2025, 22:54:22 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
feil lengde på pushrod tubes
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: feil lengde på pushrod tubes (Lest 2242 ganger)
Thaugen
Nybegynner
Innlegg: 12
Bosted:
feil lengde på pushrod tubes
«
på:
desember 03, 2015, 23:42:42 pm »
Holder på å bytte pakninger og litt div på min 1200 motor, hadde fått montert på igjen sylinder å skulle til på topp og røra så var røra mye kortere en dei som stod på!
tidligere eiger sa det var slått inn nytt nr på blokka men spurte alldri om det var original motor som var tuklet med, her er bilde av gammle og nye rør, dei nye røra var 181 mm ca som det også stod i haynes boka, mens dei nye var mye lenger 1 cm ca.
IMG_5695.jpg
(32.1 KB, 450x600 - vist 158 ganger.)
IMG_5698.jpg
(41 KB, 450x600 - vist 144 ganger.)
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: feil lengde på pushrod tubes
«
Svar #1 på:
desember 03, 2015, 23:59:45 pm »
Ser ut som en byttemotor med nytt motornummer, men er bokstaven B først, så er det en 1600 bussmotor, singelport.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: feil lengde på pushrod tubes
«
Svar #2 på:
desember 04, 2015, 00:06:17 am »
strekke de litt i begge ender? Har alltid gjort det ved gjenbruk på T1 og Wasserboxer. Står oppgitt et minstemål i Haynes.
Loggført
Thaugen
Nybegynner
Innlegg: 12
Bosted:
Sv: feil lengde på pushrod tubes
«
Svar #3 på:
desember 04, 2015, 00:26:45 am »
B er første bokstaven ja, så da er dette en 1600 motor alltså? er også en singelport ja.
er vel mulig å få rør som er den lenga dei skal vere, så jeg slipper å strekke dei ut?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: feil lengde på pushrod tubes
«
Svar #4 på:
desember 04, 2015, 02:01:23 am »
Ser ut som de gamle er lenger?
Korte er 1200
Lange er 13/1600
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
Thaugen
Nybegynner
Innlegg: 12
Bosted:
Sv: feil lengde på pushrod tubes
«
Svar #5 på:
desember 04, 2015, 12:53:08 pm »
ja dei gambe er litt lenger, skal få bytta disse:)
blei litt usikker på om pakninger på sylinder også er feil nå siden allt jeg fikk tilsendt var til 1200, skal det vere kun papir pakning mellom sylinder og blokka? har noen erfaring med å ha varmebestandig silikon der for å få det skikkelig tett?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: feil lengde på pushrod tubes
«
Svar #6 på:
desember 04, 2015, 13:58:44 pm »
"alle" bruker Biltema silikon
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: feil lengde på pushrod tubes
«
Svar #7 på:
desember 14, 2015, 12:02:54 pm »
Sitat fra: Erlend / bug66 på desember 04, 2015, 13:58:44 pm
"alle" bruker Biltema silikon
Jepp :-) Men har de fått ny innpakning nå?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Vannpumpe/Pakningssilikon-Hoytemperatur-2000036107/
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...