mai 04, 2025, 12:31:04 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
bygge motor
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: bygge motor (Lest 1881 ganger)
tore1964
Nybegynner
Innlegg: 26
Bosted: 6430 Bud
bygge motor
«
på:
januar 09, 2016, 20:17:14 pm »
Hei,jeg skal bygge en type 1.hvor store sylindere kan man sette på en orginal 1600 blokk uten og frese større hull?
Loggført
vw61
Seniormedlem
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
Sv: bygge motor
«
Svar #1 på:
januar 09, 2016, 21:44:23 pm »
88 mm boring noe som gir 1680 cc , men mange mener at sylinderveggene da blir for tynne
du får også 88 sett med tykkere sylindervegger, men da er det ikke "slip on" lenger dvs. At blokka må taes opp
Loggført
tore1964
Nybegynner
Innlegg: 26
Bosted: 6430 Bud
Sv: bygge motor
«
Svar #2 på:
januar 10, 2016, 10:42:37 am »
Takk for svar
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: bygge motor
«
Svar #3 på:
januar 10, 2016, 11:08:15 am »
Skal du bytte sylindre, er nok 1641 ett greit valg, men er sylindrene dine bra, ville jeg lagt pengene på andre ting, som topper og forgassere.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Eiko Garage
Supermedlem
Innlegg: 840
Bosted: Rælingen
Sv: bygge motor
«
Svar #4 på:
januar 10, 2016, 11:23:01 am »
Du får kjøpt tykkvegget 1680 sats som passer i blokk, men der toppene må borres opp til samme størrelse som 1776. Du kan da kjøpe topper tilpasset dette og ingen oppborring blir nødvendig.
Loggført
tore1964
Nybegynner
Innlegg: 26
Bosted: 6430 Bud
Sv: bygge motor
«
Svar #5 på:
januar 10, 2016, 14:42:34 pm »
Hei,jeg kom faktisk på at jeg muligens har en motor i deler det er enten 1776 eller 1835,da blir mulighetene plutselig større
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...