VW 1303 S
Medlem
  
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen
VW 1303 S 1974 og 1300 1967
|
 |
« på: desember 22, 2007, 16:56:24 pm » |
|
Er det noen som vet om hvordan det går med bremsefordeling/effekt når man monterer caliptere og skiver bak uten å bytte hovedsylinderen? Er dette ingen problem eller et problem? Bilen er en 1303, 74 mod.
|
|
|
Loggført
|
Medlem TVWK & YHMK
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #1 på: desember 22, 2007, 17:01:47 pm » |
|
Spørs litt hva slags bremser du har montert bak, men bremsepumpe fra Porsche 944 -85 mod er bolt on på 1303 og har et stempel som er litt større en det andre og er beregnet på skiver foran og bak og blir brukt mye på bobler med skiver rund baut. Ellers selger dem lik pumpe ny på kerscher. Kerscher er konge på konverterings-deler for Porsche-deler på boble. Sjekk siden dems for div. deler..
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
VW 1303 S
Medlem
  
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen
VW 1303 S 1974 og 1300 1967
|
 |
« Svar #2 på: desember 22, 2007, 17:08:28 pm » |
|
Jeg har allerede montert et sett fra CSP http://www.csp-shop.de - wheel/brakes - brakesystem rear - bug - PCD 4x130 Det var faktisk med TUV-papirer her, men det står ikke på nettsidene dems. men lurer på om jeg bør bytte hovedsylinderen?
|
|
« Siste redigering: desember 22, 2007, 17:12:04 pm av VW 1303 S »
|
Loggført
|
Medlem TVWK & YHMK
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #3 på: desember 22, 2007, 18:29:05 pm » |
|
Du bør bytte den, men det er ingen krise å kjøre med den originale heller, men jeg mener å huske at det står i TûV-papirene at du må bytte bremsepumpe.. Kerscher har skiver med 5x130 til disse settene løst..
|
|
« Siste redigering: desember 22, 2007, 19:03:55 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #4 på: desember 22, 2007, 18:59:41 pm » |
|
De flest rallycrossbobler går med original bremsepumpe, originale bremser foran og Volvokalippere bak. Dette funker uten problemer.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
VW 1303 S
Medlem
  
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen
VW 1303 S 1974 og 1300 1967
|
 |
« Svar #5 på: desember 22, 2007, 21:21:29 pm » |
|
Takk for svar, det jeg tenkte var om muligens bakbremsene "henger" lettere under kjøring, men det er jo fra hovedsylinderen denne fordelingen skjer.
|
|
|
Loggført
|
Medlem TVWK & YHMK
|
|
|
Pål A
Seniormedlem
   
Innlegg: 252
Bosted: Akershus
'74 1303 Germanlooker
|
 |
« Svar #6 på: desember 22, 2007, 23:00:23 pm » |
|
Avhenger ikke dette av størrelsen på stemplene i calipperne? Har du ex 40 mm foran og 42-44 mm bak vil den nok låse bak først. Uansett blir dette vel kun et problem på vått/ glatt føre...
|
|
|
Loggført
|
What kind of wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?
|
|
|
VW 1303 S
Medlem
  
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen
VW 1303 S 1974 og 1300 1967
|
 |
« Svar #7 på: desember 23, 2007, 12:27:52 pm » |
|
Jau førr fan, dæ jær dæ jo åg...... Har skrevet en mail til CSP, så får jeg se hva de svarer. 
|
|
|
Loggført
|
Medlem TVWK & YHMK
|
|
|
Vilhelm
Nybegynner

Innlegg: 20
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: desember 31, 2007, 01:15:30 am » |
|
Hvis man ser på hva Kersher har gjort så er det større diameter på kalipterne foran på det ventilerte skivebremsesettet, mener å minnes at de er 44mm altså like de på BMW. Men de anbefaler at man bruker større pumper også bak opp fra 19 til 22mm( når man har trommelbremser) Ved kjøp av Kersher sitt sett bak så har disse ganske små skiver ca 250mm, mens det settet du har kjøpt antagelig har 280mm. Begge settene tror jeg bruker caliptere med 38mm stempler. Problemet med å bruke orginal bremsemaster på 19mm er at du kan få noe lav-myk pedal. Kersher sitt sett med 21mm pumpe hjelper noe på problemer. PS i Rallysross vil man gjerne ha litt MYE bremser bak for lettere få ut bakenden inn i svingen, ingenting å anbefale for gatebruk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #9 på: desember 31, 2007, 01:41:09 am » |
|
er vel egentlig få av løsningene i RC som er å anbefale i gatebruk. Er en verden der det meste kan løses med litt flattjern og et rørtråapperat 
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Charles
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal
|
 |
« Svar #10 på: desember 31, 2007, 22:43:58 pm » |
|
Har montert Vectra calippere foran med 52 mm stempel , passet rett i skruefestene bolt on. Bak har jeg Golf 3 calippere med 38 mm stempel håndbrekk passer så og si rett på. Disse forholdene er de samme på Opel og VW, trenger ny masterpumpe hva bør jeg velge. Dette er på en 71 Notchback
|
|
|
Loggført
|
2x 70mod Notchback
|
|
|
|