mai 04, 2025, 17:04:53 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Brannpumpemotor
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Brannpumpemotor (Lest 1637 ganger)
Elgen
Nybegynner
Innlegg: 22
Bosted: 8850 Herøy
Brannpumpemotor
«
på:
mars 24, 2016, 17:29:22 pm »
Har skaffa meg en pumpemotor, motorkode 126-090251. Den er gått 130 timer, starter og virker bra. Hva må til for at jeg skal kunne bruke den i bil? Noen som har erfaring?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Brannpumpemotor
«
Svar #1 på:
mars 24, 2016, 17:37:02 pm »
Noen kjøleblikk, forgasser med tilhørende fordeler og eksos er vel det vanligste. Mulig dynamoen også, samme med svinghjul. Greit å ha en havarert motor 😊
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: Brannpumpemotor
«
Svar #2 på:
mars 24, 2016, 20:54:53 pm »
Har testet et par slike dynamoer som er 12V, men bare 90mm diameter. De har trengt mer turtall enn normalt før de begynner å lade. Så er det en slik dynamo du har, er sjangsen stor for at den også bør byttes.
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Elgen
Nybegynner
Innlegg: 22
Bosted: 8850 Herøy
Sv: Brannpumpemotor
«
Svar #3 på:
mars 24, 2016, 21:31:19 pm »
Dette er en 1600-motor, hvilken forgasser vi egne seg best? Hvilken fordeler bør jeg velge? Ønsker meg et enkelt bilhold...som funker.. har vært litt plaget med å få stillt tenninga..
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Brannpumpemotor
«
Svar #4 på:
mars 24, 2016, 23:15:21 pm »
Solex 30 Pict-1 er brukt. Originalt på 1500. Pict-2 kan også brukes, og Pict-3. Sistnevnte er ikke så enkel å justere inn som de 2 førstnevnte.
«
Siste redigering: mars 24, 2016, 23:19:02 pm av Kjell Roar
»
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Elgen
Nybegynner
Innlegg: 22
Bosted: 8850 Herøy
Sv: Brannpumpemotor
«
Svar #5 på:
mars 27, 2016, 10:33:00 am »
Takk for gode tips. Nå er det bare å begynne å skru..
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...