mai 04, 2025, 02:20:52 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Dropspindler
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Dropspindler (Lest 1912 ganger)
P-stop
Supermedlem
Innlegg: 914
Bosted: Vinterbro
Ulf
Dropspindler
«
på:
mars 28, 2016, 21:45:42 pm »
Kjøpte noen spindler her for en stund siden. Empi dersom jeg husker riktig.
Tok en test med kongebolten bare i spindelen. Den gikk såpass tregt at den satt seg fast.
Skal disse brosjes opp disse også, eller er det bare dårlig tilpasset?
Loggført
Stolt medlem av highroofers.
wide5
Supermedlem
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg
Sv: Dropspindler
«
Svar #1 på:
mars 28, 2016, 22:07:43 pm »
Det er vel der den skal gå tregt, presses inn.
Den skal gå fritt i bronseforingene over og under.
Loggført
petter@laugerud-rorservice.no
tlf: 91893456
P-stop
Supermedlem
Innlegg: 914
Bosted: Vinterbro
Ulf
Sv: Dropspindler
«
Svar #2 på:
mars 28, 2016, 23:35:49 pm »
Enig i treg, men bom fast er litt mer enn tregt. La på ca. 8 tonn før jeg prøvde å snu. Den sitter godt,
Samme resultat på begge.
Har vært borti bolter som sitter når de skal ut men ikke på denne måten når alt er nytt og reint.
Tips mottas.
Loggført
Stolt medlem av highroofers.
wide5
Supermedlem
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg
Sv: Dropspindler
«
Svar #3 på:
mars 29, 2016, 08:49:35 am »
Såpass ja. Det var litt mer enn hva jeg trodde😂.
Jeg ser i div manualer at de skal fryses ned, og spindelen skal varmes. Men dette har jeg aldri gjort selv.
Har kun presset de inn med moderat trykk.
Hva med å brotsje de lett inni? Er ikke sikkert alle repro spindler er like nøye støpt som orginalspindler?
Loggført
petter@laugerud-rorservice.no
tlf: 91893456
Wheeler
Supermedlem
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold
Sv: Dropspindler
«
Svar #4 på:
mars 29, 2016, 14:09:03 pm »
Et tips er å presse kingbolten langt nok slik at "gods" som blir presset løst kan fjernes og ikke legger seg i veien for fettnippel området til foringa nederst.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
Sv: Dropspindler
«
Svar #5 på:
mars 29, 2016, 14:14:18 pm »
Mener å ha lest et sted at det gjerne brosjes opp, men meget mulig jeg husker feil
Loggført
Follo VW Klubb
SCC 14,257
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...