Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #30 på: april 15, 2016, 15:11:22 pm » |
|
Acchh. det er så deilig å se at det går an! 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #31 på: april 15, 2016, 15:17:18 pm » |
|
Dette er kult! Ser frem til fortsettelsen 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #32 på: april 24, 2016, 08:48:09 am » |
|
Då er "ramma" sandblåst og grunna med epoxy grunning, men meir rust har kommet fram  Ny bestilling er sendt til Mr Gerson på Klassicfab, men han ligger " way behind with orders" så eg har ikkje fått nokon leveringstid på nye b-stolper, c-stolpe og fremre "wheel well". Er nok berre å smørje seg med tolmodigheit........  litt bilder igjen.
 779d6bfd-f680-48bc-b5cd-55aa2c84e1d1.jpg (36.16 KB. 800x450 - vist 1162 ganger.)
 09bd938b-729d-48f3-94cc-fc3f36aab9c1.jpg (28.55 KB. 800x450 - vist 1230 ganger.)
 8f6298a3-2c01-431b-9ce7-07e6d1f20218.jpg (12.84 KB. 260x462 - vist 1146 ganger.) Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #33 på: april 24, 2016, 21:10:47 pm » |
|
venter i spenning på mere oppdateringer. tommel opp anngående rust er det som vanlig, jo mere man roter i møkka, desto mere dritt finner man 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #34 på: juni 03, 2016, 23:50:31 pm » |
|
Dagens investering, nytt el-nett og armar til speil  Eller går det trått med sveisinga då eg forsatt venter på platedeler frå Gerson, Klassicfab. Får sørje meg med tolmod  Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Einar Johansen
Seniormedlem
   
Innlegg: 420
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #35 på: juni 07, 2016, 16:59:42 pm » |
|
Koblet ett ledningsnett fra VWLooms i bobla mi. Helt genialt. Alt passet perfekt og det var en lett jobb
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 L
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #36 på: oktober 02, 2016, 09:11:52 am » |
|
Endelig litt oppdatering igjen. Etter fleire månader venting på deler frå Mr. Gerson var dei endelig sendt med DHL til min etterkvart gode venn i Polen. Dei gangene eg har bestilt deler frå Gerson med DHL har ALTID delene blitt levert på døra. Men den Polske avd. av DHL har tydelig vis ikke samme rutinen.  Etter trakking nr å bedømme hadde delene mine vert i polen fleire ganger uten at dei verken hadde kontakta leveringsadr eller levert varene. Dette resulterte i at alle delene vart sendt tilbake til Columbia igjen, utrulig frustrerende å sitte og sjå på trakkingen korleis delene vart sendt rundt og til slutt havnet i i Columbia. Sendte fleire mail`er til DHL uten nokon som helst respons.... Men, men. Det enda godt etter at Gerson tok saken, DHL påtok seg all skyld og sendte delene til Carfindergarage og leverte dei på døra der. litt bilder igjen.
 20161001_205116.jpg (49.09 KB. 800x450 - vist 1317 ganger.)
 20161001_205150.jpg (42.4 KB. 800x450 - vist 1232 ganger.)
 20161001_205233.jpg (31.8 KB. 800x450 - vist 1197 ganger.)
 20161001_205256.jpg (37.74 KB. 800x450 - vist 1177 ganger.) Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #37 på: oktober 02, 2016, 21:09:11 pm » |
|
Fantastisk flott at du gir deg på dette prosjektet! Tommel opp!!!!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #38 på: oktober 08, 2016, 22:37:39 pm » |
|
Litt av et surr fra DHL. Bra det ordna seg. Ser bra ut det her
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #39 på: oktober 09, 2016, 06:25:46 am » |
|
Nokon som veit korleis ein finner ut kva frakta blir med DHL frå Tyskland til Polen?? Litt bilder igjen. Kan bli bil av det mesta igjen 
 dagensbarndoor240913002_zpsa34436be.jpg (88.94 KB. 640x480 - vist 1168 ganger.) Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #40 på: oktober 09, 2016, 06:30:39 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #41 på: oktober 09, 2016, 20:41:34 pm » |
|
Hvor mye av bilen blir brukt? Imponerende at man får så mye karosserideler til disse enda. Den i giggen der ser jo ut som en svært bra start. Det er jo en veldig tidlig model. Hvor mye likt er skjelettet nyere modeller?
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #42 på: oktober 10, 2016, 03:15:31 am » |
|
Er ikkje så mykkje som blir brukt oppigjen, har ikkje rekna på % men litt er det. Kvalitetsdeler får ein i frå Columbia https://klassicfab.com/klassicfab1/en/6-split-busEr "store" forskjella på dei som er før mars 1955 og etter, mange små detaljer over alt på bilen. Jiggen er det "Tistlo" på forumet her som har sveist i sammen, har jo ein Barndoor på lur han også  Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #43 på: oktober 10, 2016, 15:22:55 pm » |
|
Ok. Hvilken plan har du på resten? Blir det en patina bil, eller en opplakkert bil?
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #44 på: oktober 21, 2016, 12:49:43 pm » |
|
Ok. Hvilken plan har du på resten? Blir det en patina bil, eller en opplakkert bil?
Blir nok ein oppigjen lakkert bil i Dove Blue som er den originale fargen. Då har eg shoppa litt i dag også  da nedre del av cargo dørene ikkje var reddbare.
 shop4312800.pictures.KF550.jpg (72.18 KB. 700x468 - vist 808 ganger.)
 shop4312800.pictures.KF551.jpg (66.8 KB. 700x468 - vist 807 ganger.) Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #45 på: oktober 26, 2016, 06:34:25 am » |
|
Så man kan egentlig kjøpe en hel buss i nye deler å sette sammen til en buss med ny plåt, sveise over gammelt rammenummer etc på ny buss å få den registrert?
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #46 på: oktober 26, 2016, 09:26:06 am » |
|
Så man kan egentlig kjøpe en hel buss i nye deler å sette sammen til en buss med ny plåt, sveise over gammelt rammenummer etc på ny buss å få den registrert?
Står ein del i denne linken på Thesamba om kor mykkje deler ein får reprodusert. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=317072Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #47 på: oktober 30, 2016, 09:42:44 am » |
|
Er på jakt etter øvre del av cargodører, frå "pølsa" og opp. Nedre del har eg ny, men finner ikkje nokon som reproduserer øvre del. Trenger også ramma som er på innsida av dørene. Nokon som har?? Eller veit om nokon som lagar??
 20161029_100256.jpg (51.24 KB. 800x450 - vist 1045 ganger.) Og litt meir rustsveising
 20161027_163226.jpg (18.7 KB. 800x450 - vist 1014 ganger.) Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #49 på: oktober 31, 2016, 22:22:49 pm » |
|
Har fra en 66mod om det kan brukes?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #50 på: oktober 31, 2016, 23:24:38 pm » |
|
Ein har lov å vera litt kritisk når det gjelder restaurering av Barndoor.  Har hatt kontakt med Mark Spicer i dag og han lagar nye innvendige rammer til cargodørene. Endar nok med å bruka omigjen øvre del av dørene. Litt av problemet er at bilen har ligget på taket sikkert i 15-20 år.
 300713diversje004_zpsf0cbcf47.jpg (75.37 KB. 640x480 - vist 774 ganger.) Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #51 på: oktober 31, 2016, 23:42:36 pm » |
|
Har fra en 66mod om det kan brukes?
Takk, skal ha deg i tankane vis me ikkje får det til med orginaldørene.
 IMAG0459.jpg (62.87 KB. 800x452 - vist 945 ganger.) Ikkje lett å sjå på bilde, men dørene er ganske dorlege. (som det meste av det andre også)  Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #52 på: oktober 31, 2016, 23:44:47 pm » |
|
den har nok ligget siden sent 60 tall faktisk ;-) oppned ja...... sidedører som er nyere enn barndoor, er ikke like innvendig eller utvendig for den del ;-)
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #53 på: november 01, 2016, 00:33:01 am » |
|
Mark Spicer lager rammer til cargodører.
 doors-only (1).jpg (41.76 KB. 492x409 - vist 765 ganger.) Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #54 på: november 01, 2016, 16:39:17 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #55 på: november 01, 2016, 18:02:44 pm » |
|
Er det du som bestemmer hva som skal byttes ut. Eller er det dem som sveiser og tjener på det? Kan jo bli litt bukken og havresekken av sånt. Ikke et vondt ord om dine valg, men skal man kalle det oppussing av en barndoor, og kalle den original, så bør vel det meste brukes omigjen?
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #56 på: november 14, 2016, 18:09:10 pm » |
|
Som nobrakes skriver, så har bilen ligget på taket siden seint 60 tallet. Det vil seie mellom 45-50 år. Eg trudde sjølv at mykkje av bilen kunne brukes oppigjen for den såg ikkje såå dorleg ut verken på bilder eller i virkligheiten, men når ein starta å pusse på det viste det seg at det var litt meir flattbrød/kjeks eller eg/me fyrst anntok. Men på oppbyggingen har eg valgt å bruke mest mulig kvalitetsdeler for å få det mest mulig orginalt sjølv med reproduserte deler. Diskusjonen på kor tid ein bil er orginal eller ikkje, har eg ikkje tenkt å meina noko om her. Men ja, det blir kostbart. Berre i deler koster det meir enn det heile restaureringen av Crewcabben min.  Sveising av tak...
 unnamed 4.jpg (36.91 KB. 800x450 - vist 1027 ganger.) Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #57 på: november 17, 2016, 08:34:37 am » |
|
Bilder av Cargo dør rammer frå Mark Spicer
 unnamed 5.jpg (31.04 KB. 338x600 - vist 902 ganger.) Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #58 på: november 17, 2016, 18:15:13 pm » |
|
se der ja !  det finnes ikke problemer, bare løsninger  da er den snart i lakkboksen da ;-)
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #59 på: november 17, 2016, 21:41:56 pm » |
|
Som nobrakes skriver, så har bilen ligget på taket siden seint 60 tallet. Det vil seie mellom 45-50 år. Eg trudde sjølv at mykkje av bilen kunne brukes oppigjen for den såg ikkje såå dorleg ut verken på bilder eller i virkligheiten, men når ein starta å pusse på det viste det seg at det var litt meir flattbrød/kjeks eller eg/me fyrst anntok. Men på oppbyggingen har eg valgt å bruke mest mulig kvalitetsdeler for å få det mest mulig orginalt sjølv med reproduserte deler. Diskusjonen på kor tid ein bil er orginal eller ikkje, har eg ikkje tenkt å meina noko om her. Men ja, det blir kostbart. Berre i deler koster det meir enn det heile restaureringen av Crewcabben min.  Sveising av tak... [ Vedlegg ] Arnstein Missforstå meg rett. Mente absolutt ikke å være kritisk til ditt prosjekt som helt sikkert blir veldig fint. Det jeg stusset over, er at når man setter bort slike prosjekter til noen som tar betalt for det, så er dem mye med på å overtale deg til noe som selvsakt er bedre, og kanskje svartmaler noe dem kanskje kunne brukt uten å dokumentere dette riktig for deg. Det var det jeg mente med bukken som passer havresekken. Dem vil selvsakt bare tjene penger. Og jo lettere du er å overtale, jo mer tjener dem og vipps, dem har ikke brukt noenting av den bilen du i utgangspunktet dro for å hente. Bilen du drømte om å få på veien. Nå er det jo ikke den bilen. Det er jo en ny bil
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
|