Hei,
I min "gamle" 1835 type1 motor hadde jeg en oljetemp sender montert på t-stykke ved den vanlige oljetrykk-bryteren, og de fleste er vel enig i at det ikke er ideelt da det ikke er noe flow å snakke om i den posisjonen.
Når jeg monterte oxyboxeren i bilen i fjor, monterte jeg en oljetrykk-giver i stedet, så da har jeg ikke noen plass til oljetemp-måleren. Jeg har en cylinder-head-temp måler under den ene pluggen, men vil gjerne ha kontroll på olje-tempen også.
Siden jeg aldri fikk somlet meg til å montere tørrsump i år heller, kjører jeg vanlig våt-sup, så det betyr at jeg har (forhåpentligvis) til enhver tid olje i sumpa.
Er dette en ok plassering av en føler?

oljetemp.jpg (28.03 KB. 450x346 - vist 195 ganger.)
Målet er å kunne holde et øye på om ting er på tur til å gå helt galt (igjen....) og ikke nødvendigvis monitorere nøyaktig hva temperaturen er.
Oxyboxeren har en lokk på samme måte som type-3/universalblokkene.