Jeg hadde 18V ladestrøm. Det sa BANG etter 2-3 minutter - batteriet eksploderte! Særdeles ugrei opplevelse... Baksetet lå på plass så jeg fikk ikke syren på meg... Bruk vernebriller og beskytt bar hud når du driver og jobber rundt et 12 V batteri som får tre ganger spenningen det er beregnet for...
![](http://i782.photobucket.com/albums/yy102/jfplatou/Battery_zpsb6ab4c8d.jpg)
Ladelampen må være tilkoblet, ja. Siden jeg ikke har prøvd uten vet jeg ikke hva som da skjer med ladespenningen, men tror ikke regulatoren stopper å regulere ladestrømmen hvis pæren ryker...? (hvilket den og samtlige andre vil gjøre ganske fort hvis de får servert 36 V...;-)
Ellers høres det ut som et regulatorproblem du har. Ikke ment å være belærende, men er det koblet riktig? Du måler ladespenningen mellom batteripolene og ikke på dynamoen, ikke sant?