Anders-Co
Supermedlem
    
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
 |
« på: august 25, 2016, 15:23:15 pm » |
|
Noen her inne som har TUV papirer på Porsche 944 bremser til boble? Får tak i men koster 150 euro. Men greit å høre her inne først.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
    
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
 |
« Svar #1 på: august 25, 2016, 17:22:03 pm » |
|
Jeg har 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #2 på: august 25, 2016, 20:55:53 pm » |
|
Er det papirer fra Kerscher på 944 bremser du har? Hadde vært artig å visst hva som står i dem, i grove trekk (hk/kw begrensning etc)
mvh Arild
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Tor_Fredrik
Medlem
  
Innlegg: 159
Bosted: Mosjøen
|
 |
« Svar #3 på: august 25, 2016, 22:10:19 pm » |
|
det lurer jeg også på da jeg har inne en søknad akkurat nå, hvor finner du papirer til 150euro?
|
|
|
Loggført
|
73 1303 Germanlooker. 73 1303 Karmann cab. 76 Bay Doka 76 Bay kombi 73 Fastback
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
    
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
 |
« Svar #4 på: august 26, 2016, 06:26:10 am » |
|
Ok. Muligheter å få en kopi av de papirene du har?
Ja det er kerscher som har disse papirene. De kunne sende meg de for 150 euro.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #5 på: august 26, 2016, 07:53:04 am » |
|
Hendvend deg til kerscher så får du en kopi av papirer. Det gjorde eg hvertfall i sin tid
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
    
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
 |
« Svar #6 på: august 26, 2016, 07:56:16 am » |
|
Ja men det kostet 150 euro. Billigere om noen kan senderen en kopi de har for mindre penger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #7 på: august 26, 2016, 08:01:12 am » |
|
En kopi koster ikkje 150 Euro. For så lenge den ikkje er komplett og ikke stemplet så er den ubrukelig. Men send meg en pm med epost så skal eg sende deg kopi
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
    
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
 |
« Svar #8 på: august 26, 2016, 10:51:28 am » |
|
Papirene fra kerscher har bare godkjenning på at de kan brukes på 1303,ikke noe hk godkjenning
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #9 på: august 26, 2016, 17:42:20 pm » |
|
Papirene fra kerscher har bare godkjenning på at de kan brukes på 1303,ikke noe hk godkjenning
Med andre ord helt verdiløse... hvorfor betale 150 EUR for noe slikt? -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #10 på: august 26, 2016, 20:41:28 pm » |
|
Papirene fra kerscher har bare godkjenning på at de kan brukes på 1303,ikke noe hk godkjenning
Står litt meir enn det då 🤔
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
G.D
Medlem
  
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær
|
 |
« Svar #11 på: august 26, 2016, 21:59:57 pm » |
|
Jeg kjøpe disse papirene for 100 Euro hos Kerscher en del år tilbake, og var blant de få papirene jeg hadde for å få min 1303 godkjent med 944 bremser og Subaru 2.5 l motor..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
    
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
 |
« Svar #12 på: august 26, 2016, 22:48:18 pm » |
|
Papirene fra kerscher har bare godkjenning på at de kan brukes på 1303,ikke noe hk godkjenning
Står litt meir enn det då 🤔 Nå er ikke tysken min så bra som den engang var men det står ingenting om Max hk.Det står at du må ha 2bolt fjærbein,19/23mm hovedsylinder og en del dekk/felg kombinasjoner.Når det er sagt så tror jeg at du trenger disse papirene om du skal bruke porschebremser og større motor enn 100hk.Alternativet er kerscher sitt 160hksett.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #13 på: august 26, 2016, 23:07:22 pm » |
|
Det var litt meir utfyllende ja. Rett som du sier at det står ingenting om hk. Men det er jo mye annet snacks som er kjekt å ta med seg :-) Når det er sagt så må eg jo si at kerscher sitt 160 hk sett ser ut som en flopp i forhold til porsche sitt oppsett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
    
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
 |
« Svar #14 på: august 27, 2016, 09:19:52 am » |
|
Det var litt meir utfyllende ja. Rett som du sier at det står ingenting om hk. Men det er jo mye annet snacks som er kjekt å ta med seg :-) Når det er sagt så må eg jo si at kerscher sitt 160 hk sett ser ut som en flopp i forhold til porsche sitt oppsett.
Det er jeg helt enig i 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #15 på: september 22, 2016, 05:50:28 am » |
|
Tja flopp og flopp. Det er en stor bakdel med Porsche bremsene, de er tunge som FAEN. Og man får feil hjulvinkler. Ellers bør dem jo være store nok for de fleste bobler, Porsche brukte de samme bremsene på 924 GT med 210 hk. Størrelsen er ikke noe problem, men strengt tatt er vel kaliprene ikke spesielt effektive i forhold til kalipre med stempler på begge sider.
Jeg har også planer om slike bremser på 1303, de ligger klare, men ting tar tid...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #16 på: september 25, 2016, 19:53:51 pm » |
|
Tunge, ja... Hvor blir hjulvinkel feil? Eg tror og de er store nok, mtp forskjellen på de og kerscher sine. Det sier seg vel selv at med flere stempler og større flate på bremsebelegget så virker det enda bedre. Men legger du disse 2 oppsett på siden av hverandre og ser forskjellen, så ble hvertfall eg overasket på hva kerscher sitt godkjennes for... Nå er eg straks i mål med komlett 944 understell, veldig fornøyd så langt, må få skrudd det litt mere sammen før eg inviterer BT på kaffe...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #17 på: desember 24, 2016, 06:08:45 am » |
|
Tunge, ja... Hvor blir hjulvinkel feil? Eg tror og de er store nok, mtp forskjellen på de og kerscher sine. Det sier seg vel selv at med flere stempler og større flate på bremsebelegget så virker det enda bedre. Men legger du disse 2 oppsett på siden av hverandre og ser forskjellen, så ble hvertfall eg overasket på hva kerscher sitt godkjennes for... Nå er eg straks i mål med komlett 944 understell, veldig fornøyd så langt, må få skrudd det litt mere sammen før eg inviterer BT på kaffe...
Har du fått de på og sett hva jeg mente? Hvordan 944 bremser har du?
|
|
« Siste redigering: desember 24, 2016, 06:12:15 am av Gunnar|Rennfahrer2 »
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #18 på: desember 28, 2016, 17:45:06 pm » |
|
NA . Ikkje montert foran ennå, det er vel her du mener at det blir feil vinkler. Tja, skal uttale meg når det er gjort. Først skal bil lakkeres før det monteres. Tunge, ja, men det følger egentlig med heilt gratis når bremser blir større. Når skyvekraften skal økes så tenker hvertfall ikkje eg på vekten på bremsene, muligens feil teori hos meg, but but...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
    
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
 |
« Svar #19 på: desember 28, 2016, 22:39:53 pm » |
|
Tja flopp og flopp. Det er en stor bakdel med Porsche bremsene, de er tunge som FAEN. Og man får feil hjulvinkler. Ellers bør dem jo være store nok for de fleste bobler, Porsche brukte de samme bremsene på 924 GT med 210 hk. Størrelsen er ikke noe problem, men strengt tatt er vel kaliprene ikke spesielt effektive i forhold til kalipre med stempler på begge sider.
Jeg har også planer om slike bremser på 1303, de ligger klare, men ting tar tid...
Du får feil hjuvinkler ved bruk av 944 spindler OG originale fjærbein.Bruker du kerscher sine coilovers så kan du justere inn det på den øverste festebolten
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
|