Roy
Juniormedlem

|
 |
« på: august 13, 2008, 23:14:07 pm » |
|
I dag ble jeg den lykkelige eier av en '65 mod. 1200 (reg. i '64).  Bilen ble hentet i Østre Gausdal, og gikk uten problemer hjem til Brumunddal. Men den sliter med ladinga. Da jeg parkerte utenfor butikken for å handle, var den helt død da jeg skulle kjøre videre. Batteriet er nytt. Antagelig defekt dynamo? Planer for bilen:– Finne ut av ladeproblemet – Rengjøring – Generellt oversyn – Montere støtfangere + div. småtteri – Bytte blinklyshendel – Nye dekk/lakkering av felger Langsiktig plan:– Senking – Nye felger
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #1 på: august 14, 2008, 00:01:04 am » |
|
Gratulerer med boble  Ser jo greit ut dette, men hvordan er det med rust? Ser det er litt småplukk på panser, men ellers ser den jo hel og fin ut  Lykke til =)
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #2 på: august 14, 2008, 00:11:52 am » |
|
Takk for det  Litt på panseret, og et par tilsvarende overflateflekker på taket. Har ikke funnet gravrust på den i det hele tatt. Ser veldig bra ut under, samt på typiske ruststeder. Det som er litt synd er at bilen er offer for en miserabel omlakkering, hvor gummilister m.m. har blitt med under kosten/rullen. Og fargen er lysere enn original. Bilen er opprinnelig Java Green. Kommer nok flere bilder i morgen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: august 14, 2008, 00:32:41 am » |
|
Gratulerer med ny bil  Ser flott ut! Godt den ikkje er heilt strøken, for det er viktig å ha noko å pusle med  Ang. dynamoen, så er det ikkje sikkert du treng å byte den.. kanskje er det nok med nye børster osv 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #4 på: august 14, 2008, 00:36:55 am » |
|
Takk for det Tistlo  Det kan godt hende. Uansett regner jeg med at problemet ligger der et sted. Godt å ha litt å pusle med  Kommer til å kjøre "semi-ratlook" en stund, så får vi se om det blir restaurering senere...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #5 på: august 14, 2008, 21:08:18 pm » |
|
Har tatt en fort-gjort-lakkering av felgene i dag, da disse hadde sett bedre dager. Disse vil senere bli sandblåst og lakkert skikkelig.
Både fangere og hjulkapsler ble lakkert i sølv/svart av forrige eier (ikke pent). Håpløst. Derfor fikk felger, kapsler og fangere et strøk mattsvart lakk. Satser på at alt dette er montert i løpet av morgendagen.
En annen dynamo er "bestilt", og kommer på plass til uka.
Vedlagt ligger bilde av felg m/kapsel, etter lakkering.
|
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #6 på: august 14, 2008, 21:24:45 pm » |
|
Noen bilder:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #7 på: august 14, 2008, 21:29:18 pm » |
|
Synst felgane vart bra eg! Men med krom på kapslane hadde det sikkert vorte endå finare 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #8 på: august 14, 2008, 21:35:41 pm » |
|
Det tror jeg også. Men det ble betraktelig bedre enn det var!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #9 på: august 14, 2008, 21:45:45 pm » |
|
Jepp ;=)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Endre S
Supermedlem

Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #10 på: august 14, 2008, 22:35:35 pm » |
|
Har tatt en fort-gjort-lakkering av felgene i dag, da disse hadde sett bedre dager. Disse vil senere bli sandblåst og lakkert skikkelig.
Både fangere og hjulkapsler ble lakkert i sølv/svart av forrige eier (ikke pent). Håpløst. Derfor fikk felger, kapsler og fangere et strøk mattsvart lakk. Satser på at alt dette er montert i løpet av morgendagen.
En annen dynamo er "bestilt", og kommer på plass til uka.
Vedlagt ligger bilde av felg m/kapsel, etter lakkering.
Sjekk at det ladereleet e ok først da...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #11 på: august 14, 2008, 22:40:05 pm » |
|
Takk for tipset  Det som sitter oppå dynamoen? Hvordan sjekkes det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem

Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #12 på: august 14, 2008, 23:03:56 pm » |
|
Ja det er det som står oppå dynamoen.Du har likestrømsdynamo. Har du noe å måle strøm med? Da tar du og kobler av ledningene som går fra dynamo og inn på rele og ser om du får utslag i DC strøm når bilen sviver. Husker ikkje heilt men hvis det e 6V du har så skal du ha opp mot 18V før releet. Hvis du ikkje har noe å måle med kan du ta av lokket på releet og se på kontaktflatene om de ligger skikkelig på. Når motor sviver prøv å beveg litt på kontaktflatene og hør etter om det virker som om motor får litt belastning. Den sistnevnte måten e litt krøkkete men har me ikkje rett verktøy må man improvisere litt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #13 på: august 14, 2008, 23:08:18 pm » |
|
Ja det er det som står oppå dynamoen.Du har likestrømsdynamo. Har du noe å måle strøm med? Da tar du og kobler av ledningene som går fra dynamo og inn på rele og ser om du får utslag i DC strøm når bilen sviver. Husker ikkje heilt men hvis det e 6V du har så skal du ha opp mot 18V før releet. Hvis du ikkje har noe å måle med kan du ta av lokket på releet og se på kontaktflatene om de ligger skikkelig på. Når motor sviver prøv å beveg litt på kontaktflatene og hør etter om det virker som om motor får litt belastning. Den sistnevnte måten e litt krøkkete men har me ikkje rett verktøy må man improvisere litt
Takker og bukker! Skal ta en titt på det i morgen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #14 på: august 15, 2008, 22:35:01 pm » |
|
Har fått gjort en del med bilen i dag: – Ladereleet er sjekket, og så ut til å fungere som det skal – Felgene er satt på – Fangere er montert – Satt på enderør – Støvsugd og vasket bilen innvendig og utvendig – Slengt et par tidsriktige, morkne vannski på taket 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #15 på: august 15, 2008, 22:57:04 pm » |
|
Vil gjerne sjå bilder med tidsriktige vannski på taket  Skal du på Scc?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #16 på: august 15, 2008, 22:59:52 pm » |
|
Vil gjerne sjå bilder med tidsriktige vannski på taket  Skal du på Scc? Skal fikse bilder i morgen, jeg  Det kan hende jeg tar meg en tur, men det er ikke 100% sikkert ennå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #17 på: august 16, 2008, 15:59:30 pm » |
|
Vannski:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cinq81
Seniormedlem

|
 |
« Svar #18 på: august 16, 2008, 19:50:27 pm » |
|
Denne bilen hadde jeg veldig lyst på å men, HMMMMM 
|
|
|
Loggført
|
63 Karmann Ghia Cab
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #19 på: august 16, 2008, 20:32:52 pm » |
|
Denne bilen hadde jeg veldig lyst på å men, HMMMMM  Kan bytte den mot Ghia'n din 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cinq81
Seniormedlem

|
 |
« Svar #20 på: august 16, 2008, 21:06:24 pm » |
|
Hehehe  Hvor mye gir du i mellom  Den er nok ikke til salgs 
|
|
|
Loggført
|
63 Karmann Ghia Cab
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #21 på: august 16, 2008, 21:11:28 pm » |
|
Hehehe  Hvor mye gir du i mellom  Den er nok ikke til salgs  Tenkte vi kunne kastbytte  Men jeg tenkte meg det falt i dårlig jord 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fisk1
Medlem

|
 |
« Svar #22 på: august 18, 2008, 17:12:45 pm » |
|
Se her Roy, detta var da styggfint! Gleder meg til å se denne i farta. Bamse hadde du fått meg og. Nei og nei, frakke vær'n!
|
|
|
Loggført
|
Altfor mange planer og altfor lite penger...
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #23 på: august 18, 2008, 18:06:28 pm » |
|
Se her Roy, detta var da styggfint! Gleder meg til å se denne i farta. Bamse hadde du fått meg og. Nei og nei, frakke vær'n! Blir saker! Satser på å ta den med over dammen en tur før helga 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fisk1
Medlem

|
 |
« Svar #24 på: august 18, 2008, 20:12:36 pm » |
|
Blir saker! Satser på å ta den med over dammen en tur før helga  Det hadde vært fint. Kanskje jeg får satt igang med noe sjøl en gang og. Men, referer til signaturen min som alltid .
|
|
|
Loggført
|
Altfor mange planer og altfor lite penger...
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #25 på: august 18, 2008, 22:49:09 pm » |
|
Hadde store planer om å skifte dynamoen i dag, men kom ikke langt uten en 36 mm. Satser på å få gjort det i morgen...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #26 på: august 19, 2008, 14:33:14 pm » |
|
Etter to timer med knoting, lirking og stor "f*** i h******-faktor" er dynamoen nå ute. Nå er det kaffepause før puslespillet skal settes sammen igjen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Matti
Seniormedlem

|
 |
« Svar #27 på: august 19, 2008, 20:11:46 pm » |
|
Vi advarte deg jo, gjorde vi ikke? 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Roy
Juniormedlem

|
 |
« Svar #28 på: august 20, 2008, 17:26:20 pm » |
|
Vi advarte deg jo, gjorde vi ikke?  Dere gjorde det, så jeg var forberedt  Fikk byttet ut dynamoen i går. Utover dette har jeg byttet ut takgrinden med en som er så og si identisk, men patinert. Har slengt på et GULF-merke på sideruta, og pynta opp innvendig med terninger og racing-flagg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|