mai 05, 2025, 01:20:06 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Lufting av bremser
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Lufting av bremser (Lest 2289 ganger)
Jb68
Supermedlem
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
Lufting av bremser
«
på:
november 08, 2016, 23:19:23 pm »
Har bytta til 2 krets bremsesystem og skivebremser rundt om, alt er nytt. Sliter med å få trykk ut på kallipere, kansje luft?
Loggført
1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
Sv: Lufting av bremser
«
Svar #1 på:
november 09, 2016, 16:27:00 pm »
Er det standard to kreds hovedpumpe og hvilken af bilerne er det på?
Loggført
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jb68
Supermedlem
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
Sv: Lufting av bremser
«
Svar #2 på:
november 09, 2016, 16:57:22 pm »
Det er til 66 mod og hovedsylinder er til 2 krets.
Loggført
1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1324
Bosted:
Sv: Lufting av bremser
«
Svar #3 på:
november 09, 2016, 17:12:45 pm »
Tror at når du har skivebremser bak må du ha større master-pumpe
Loggført
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
Sv: Lufting av bremser
«
Svar #4 på:
november 09, 2016, 18:28:59 pm »
prøv å pumpe bremsevæske fra caliper opp i hovedpumpa, evt se etter at du har luftenipler opp på alle calipre ;-)
Loggført
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Jesper1201
Supermedlem
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
Sv: Lufting av bremser
«
Svar #5 på:
november 09, 2016, 18:56:02 pm »
Skru opp alle luftenippler og la de stå åpne helt til det begynner å piple væske ut av de og lukk de deretter. SÅ kan du lufte på normal metode.
Med mindre du lager en tilordning så du kan sette trykk på anlegget, maks 1 bar.
Du kan også bruke vakuumlufter hvis du har det.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...