mai 04, 2025, 20:50:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: diamond green metallic,noen som har lakkert denne fargen?  (Lest 2216 ganger)
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil

« på: august 18, 2008, 09:41:21 am »

jeg er så heldig å ha orginal diamond green farge på min oval,,men nå må den lakkes,,noen som vet fargekoden på denne fargen i det nye systemet,,hører det ikke er nok med den gamle koden L412  Diamond green,at de ikke finner den koden i det nye systemet  .
eller er det bare tull?noen ganger står det diamond green metallic og noen ganger bare diamond green rund omkring,ble den lakkert både uten og med metallic tro?
Loggført

surfer56
Supermedlem

+4792817564

Vis profil
« Svar #1 på: august 18, 2008, 10:01:36 am »

Hebfan snakket om det var fullt mulig å gjøre "ny lakk metode" gjort på god gammelt vis, her kan du sikkert få til L 412 Diamond Green, by the way - knallfarge, noe jeg sterkt vil annbefale.

Fra samba :
Diamond Blue / Color code 50 B / Year of usage 68B, 69A-K-B :

97.2 parts 1051 weiB
01.5 parts 1052 schwarz
01.3 parts 1070 mittelblau
Loggført

gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil

« Svar #2 på: august 18, 2008, 10:16:47 am »

Hebfan snakket om det var fullt mulig å gjøre "ny lakk metode" gjort på god gammelt vis, her kan du sikkert få til L 412 Diamond Green, by the way - knallfarge, noe jeg sterkt vil annbefale.

Fra samba :

97.2 parts 1051 weiB
01.5 parts 1052 schwarz

den skjønte jeg ikke helt , den fra samba,hva betyr de kodene og diamond blue?
Loggført

gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil

« Svar #3 på: august 18, 2008, 10:22:38 am »

Fra samba :

97.2 parts 1051 weiB
01.5 parts 1052 schwarz

å ja ,det er blanning forholdene til diamond blue,synd han ikke har grønn

den skjønte jeg ikke helt , den fra samba,hva betyr de kodene og diamond blue?
Loggført

Espen S. Andresen
Supermedlem

tlf 94 38 27 88

Vis profil

« Svar #4 på: august 18, 2008, 10:33:46 am »

Nja, det jeg faktisk sa var at Mekonomen på Jessheim blandet Mango Green på sprayboks til meg - Glasurit - for et par år siden.
Og jeg var innom Autoglym-teltet (som var bemannet av Mekonomen-folk) og spurte om de fortsatt gjør dette (blander etter vw-koder altså) etter overgang til vannbasert/akryl.

Og det gjør de. Så hvis det er dette som menes med "det nye systemet" så ville jeg hørt med Mekonomen på Jessheim, St.haugen fargehandel eller den andre lakksjappa i Oslo (sørligaten?).  Disse butikkene er såpass proffe at de bør kunne hjelpe.
(OBS: det er kun Jessheim-avdelingen av Mekonomen som har lakk-avdeling "fordi de alltid har hatt det)

Og her er den originale mixing formula for diamond green, Gammern:

http://karmannghia.org/paint_chips/laq_14.gif
Loggført

gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil

« Svar #5 på: august 18, 2008, 10:36:46 am »

Nja, det jeg faktisk sa var at Mekonomen på Jessheim blandet Mango Green på sprayboks til meg - Glasurit - for et par år siden.
Og jeg var innom Autoglym-teltet (som var bemannet av Mekonomen-folk) og spurte om de fortsatt gjør dette (blander etter vw-koder altså) etter overgang til vannbasert/akryl.

Og det gjør de. Så hvis det er dette som menes med "det nye systemet" så ville jeg hørt med Mekonomen på Jessheim, St.haugen fargehandel eller den andre lakksjappa i Oslo (sørligaten?).  Disse butikkene er såpass proffe at de bør kunne hjelpe.
(OBS: det er kun Jessheim-avdelingen av Mekonomen som har lakk-avdeling "fordi de alltid har hatt det)

Og her er den originale mixing formula for diamond green, Gammern:

http://karmannghia.org/paint_chips/laq_14.gif

se der ja,,kanskje det hjelper,,eller hur anders.?
Loggført

wide5
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 18, 2008, 18:26:32 pm »

Jeg har nylig lakka bilen i diamondgreen. Jeg oppga koden L-412 til lakkereren, og han blanda den i vannbasert lakk. Ikke noe problem..
Petter'n.
Loggført

gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil

« Svar #7 på: august 19, 2008, 06:28:03 am »

Jeg har nylig lakka bilen i diamondgreen. Jeg oppga koden L-412 til lakkereren, og han blanda den i vannbasert lakk. Ikke noe problem..
Petter'n.

ok takk,da er jo problemet løst Glad
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!