Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« på: august 18, 2008, 17:30:08 pm » |
|
Rørrammebil bygget av Dean Lowry (Deano Dyno Soars) vurderes solgt til noen som kan videreføre prosjektet. Som den står, med rørramme, Porsche 901 kasse med spole etc, Karmann Ghia karbonkarosseri + + har denne så langt kostet meg kr. 40 000,- Karosseriet i karbon er "one of a kind", støpt i Finland for over 10 år siden. Girkassa er bygget av Mike Herbert, og bare den alene er verdt noen kroner. Det sitter Porsche 356 A bremser bak, og type 3 wide five bremser foran. Jeg er åpen for et fornuftig bud, såfremt prosjektet videreføres sånn ca. i samme gate som planlagt. Ta kontakt med meg på e-post empi@broadpark.noLink til info og bilder: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,583.0.html
|
|
« Siste redigering: august 27, 2008, 23:40:03 pm av Jøran Larssen »
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #1 på: august 19, 2008, 14:28:41 pm » |
|
Ingen som ble bitt av basillen i helgen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2 på: august 19, 2008, 14:41:18 pm » |
|
Jo! Jeg er sykt bitt av racing basillen og kommer aldri til å gli innfor porten igjen med viftereima montert kan man trygt si... Men... siden jeg antar denne bilen ikke vil falle inn under street klassen pga skilter så må den ha vognlisens. Er det noe som tilsier at man IKKE vil få godkjent denne? For det er vel å fint med showbil, men om man ikke får racet med den så er jo poenget vekke... for min del hvertfall...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #3 på: august 19, 2008, 14:46:41 pm » |
|
Jo! Jeg er sykt bitt av racing basillen og kommer aldri til å gli innfor porten igjen med viftereima montert kan man trygt si... Men... siden jeg antar denne bilen ikke vil falle inn under street klassen pga skilter så må den ha vognlisens. Er det noe som tilsier at man IKKE vil få godkjent denne? For det er vel å fint med showbil, men om man ikke får racet med den så er jo poenget vekke... for min del hvertfall...
Denne må ha vognlisens, og fører må ha draglisens. For å få kjørt med denne i Norge, må hovedbøylen byttes ut med en som er tykkere. Ellers skal det ikke være noe som tilsier at denne ikke skal kunne kjøre på stripa her i landet. Det er selvfølgelig en del jobb med bilen, men den er også "über" spesiell på mange måter. Karosseriet alene har jeg fått mange forespørsler på, men jeg skulle gjerne sett at prosjektet ble videreført som en Ghia. Røft regnet skal denne bilen ende opp med en totalvekt uten fører på mellom 500 og 600 kilo.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #4 på: august 19, 2008, 14:47:34 pm » |
|
Ingen som ble bitt av basillen i helgen?
Veldig enig Jøran....dette er jo gibortpris for det som i realiteten er et veldig bra prosjekt med mye fine deler - OG en historie som vil være et kapittel i alle fremtidige VW-race-historiebøker... ikke mange slik på norsk jord, så her er det bare og "step up". Ø
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #6 på: august 19, 2008, 14:59:52 pm » |
|
Og det vet du ALT om etter SCC!!!  Beklager Jøran, kunne ikke dy meg!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #7 på: august 19, 2008, 15:32:44 pm » |
|
Det finnes vel ikke mange DDS biler her i landet, og muligheten for å beholde denne i Norge er tilstede nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #8 på: august 25, 2008, 11:58:45 am » |
|
Da har det meldt seg et par interesserte, og første bud som har kommet inn er på kr. 22 000,-
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #9 på: august 26, 2008, 12:49:01 pm » |
|
Ingen andre som er interessert?
Da blir nok denne solgt grisebillig i løpet av kort tid.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: august 26, 2008, 23:08:59 pm » |
|
Fant et blad i kveld med denne bilen kjørt av Dean Lowry, reg som en 59 mod ? Tid 10.07 speed : 129,95 Miles ... VW Trends No 5 Mai 1990 .... (sier litt om hvor gamle vi er blitt iallefall , synes jeg leste dette i går!!!) Artig ! Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #11 på: august 27, 2008, 10:01:53 am » |
|
Budet som er inne nå, synes jeg er litt for lavt. Det må komme inn et høyere bud før jeg kan vurdere salg.
Om det skulle være interesse for å kjøpe bilen uten Ghia karbonkarosseriet, med tanke på å bygge opp den opprinnelige bilen, så kan det også være interessant. Det vil i tillegg glede mange amerikanere som har pushet på for en restaurering av den opprinnelige DDS Supersoar bilen.
Jeg har fått flere henvendelser vedrørende salg av Ghia karosseriet, men ønsker ikke å selge dette før jeg eventuelt har en kjøper på rørramma. Selve rørramma er laget for et taksenket 1303 karosseri (se bilder i link i første post).
Jeg ser for meg bud over kr. 15 000,- for rørramma, og da følger alt som er listet opp av deler med, bortsett fra Ghia karosseriet.
|
|
« Siste redigering: august 27, 2008, 10:03:39 am av Jøran Larssen »
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #12 på: august 27, 2008, 21:48:00 pm » |
|
SOLGT!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|