Hallo!
Fikk endelig litt vett i skallen og kjørte til Finland og tauet hjem drømmebilen: En 1968 (kastenwagen?) transporter med 1600 motor. Ser slik ut:

IMG_1800.JPG (36.38 KB. 337x600 - vist 231 ganger.)

IMG_1791.JPG (45.2 KB. 800x450 - vist 234 ganger.)

IMG_1807.JPG (45.06 KB. 800x450 - vist 208 ganger.)

IMG_1790.JPG (56.18 KB. 800x450 - vist 234 ganger.)
Henvender meg til dere her på forumet etter som jeg vet det mange veldig flinke folk, som har gjort alt det jeg nå skal prøve på mange ganger...🙂
Forventer ikke en detaljert beskrivelse om hvordan jeg skal gå frem, men kanskje et spark i riktig retning...😬
Skal straks gjennom sveisekurs og kjøp av utstyr, og så blir det å sette igang...så dere skjønner man har tatt seg ganske vann over hodet her foreløpig he he...
Prøvd å lete litt, men ikke funnet noen "sveise buss fra grunnen av" tråder. Kanskje noen tips som flyter rundt omkring?
Har følgende tanker foreløpig:
- vil beholde orginal farge og patina.
- bygge opp motor orginal(dette er vel det eneste jeg vet hvordan jeg skal gjøre😬)
- Plukke alt fra hverandre og få det sandblåst før man begynner skifting av plater og sveising.
Første spørsmålene lyder som følger:
- Bør man feks begynne med kanaler, tverrbjelker og gulv og jobbe seg utover, eller begynner man annen steds?
- Er det dumt å plukke hele bussen i deler for å få den sandblåst?
Som dere skjønner, ganske grønn og trenger starthjelp😳
Alt av kommentarer er av interesse og alle spark mottas med takk....
Har lagt ved så mange bilder som mulig, så dere får et best mulig inntrykk av tilstanden til drømmebilen.
(Får ikke lagt inn fler enn 4)
Hilsen Sjur