Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?
Ladingen går jo bare til + på batteriet og ut i ledningsnettet? Skjønner ikke helt hva den har med jord å gjøre?
Hvis du bare bryter jord til batteriet med hovedstrømsbryteren din, vil jo dynamoen fortsatt holde spenning på anlegget dersom motoren går. Jord til dynamoen får du jo ikke brutt, den er jo rett i chassiet.
Godt poeng

Får legge opp dobbel ledning bakover da, å bryte +..
Det beste du kan gjøre er å kjøpe en slik 6-polet bryter, koblet riktig bryter du både hovedtilførsel fra batteriet og spenning til ECU/bensinpumpe (brytes separat i bryteren slik at lading ikke har noen innvirkning). Monter den inne i bilen slik at du når den fra førerplass. Strekk så vaier fra denne til plassering utenpå karrosseriet (c-stolpe feks). Da har du sikret alt, og du unngår også å ha +ledningen i kræsj sone, noe som potensielt kan starte en brann.