mai 03, 2025, 09:18:44 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Tuf godkjenning kontakt i Norge
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Tuf godkjenning kontakt i Norge (Lest 1703 ganger)
VW 612 RS
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
Tuf godkjenning kontakt i Norge
«
på:
august 24, 2017, 18:18:28 pm »
Da har jeg kommet i kontakt med Tuf som sender representanter til Norge for testing og godkjenning av ombygde kjøretøy
De gjør noen tester og utregninger på hva som har blir bygget om og utifra dette så kommer de enten men en anbefaling til forbedring eller endring for at det skal kunne godkjennes om det ikke er tilfredstillende slik det er.
Så hvis det er noen som ønsker dette kan jeg videreformidle kontakt
«
Siste redigering: august 24, 2017, 22:06:46 pm av VW 612 RS
»
Loggført
- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
vwfreaks
Supermedlem
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
Sv: Tuf godkjenning kontakt i Norge
«
Svar #1 på:
august 24, 2017, 22:12:20 pm »
Dette er en gylden mulighet for de som bygger og det ikke er nødvendige TUV dokumenter tilgjengelige med den løsningen de har valgt, og der BT og SFOOR ikke vil eller kan godkjenne.
Har selv prosjekt som i utgangspunktet ikke var innenfor de løsninger som BT eller SFOOR kunne godkjenne, fikk kontakt med en Tysk TUV stasjon som var interessert i å vurdere/godkjenne prosjektet med de løsningene jeg ønsket, men etter en del samarbeid med BT/SFOOR har jeg nå fått aksept for å gjennomføre slik jeg ønsket, og forhåpentlig kan bygget godkjennes når jeg er ferdig.
Gjennom klubbforum og VWNorge er det mange forslag til løsninger, og mye hjelp å få, og sammen med lokalt BT og SFOOR er det utrolig hva som faktisk kan bygges og godkjennes.
Denne muligheten til å få en separat TUV godkjenning blir det spennende å følge, ønsker dere alle som bygger litt utenfor normen lykke til.
Loggført
T1 1969 Stepside pickup
T1 1951 "Voltswagen"
T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...