En 74 veiv vil fungere fint med 87 boring dor standard veiv. Men du må nok regne med at du må shimse lidt op under sylinderen for at finde ret vendehøjde. Det hyggelige er at man ved ikke hvor meget (eller ikke) der skal shimses for motoren bliver sat sammen

Men kør på, og husk at få balanceret veiv partiet.
Med hensyn til kam og vipper, hvad er der for type motor du ønsker og hvad er planen med gassere og eksos?
Planen er vel ikke helt lagt. Det er den jeg jobber litt med. Har samlet litt forskjellige deler og prøver å få satt sammen noe som kan funke.
Skal kjøre innsprøytning med Megasquirt og prøve å styre tenningen fra denne. Har en turbo liten liggende, men planen var i første omgang å bygge en motor som fungerer uten turbo, men som jeg kan gi litt pustehjelp når alt er oppe å går. Er klar over at det ikke er mulig å bygge en motor som sier ja takk begge deler, men i utgangspunktet blir det nok 87mm sylindre med 74mm slag veiv, eventuelt original veiv. Regner med å dekomprimere den litt slik at jeg kan kjøre f.eks 0,5 bar ladetrykk seinere. Har en Engle W110, W120 og Empi 22-4210 Turbo kam (.430/.420 Lift 284/276 Duration), denne ble det sagt også skulle fungere fint på en motor uten turbo også. Ville da oppføre seg som original kam, men litt mer som en Engle W110, trolig litt mer turtallsvillig og litt bedre bunndrag.
Er vel litt på prøve og feile stadiet, da planen er å lære litt mer om motorbygging. Hvis jeg får noen råd så håper jeg å unngå alle feil.
Vi snakker her om "low cost" og et håp om ca 80hk uten turbo og 120hk+/- med turbo.
Eksos blir nok en 1 3/4" grenerør, det er det jeg har liggende. Så har jeg 2 stk 2" stk universale (MC) endepotter.
Motoren skal erstatte 1680 med 2x40mm kadron som sitter i en Buggy i dag.