Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« på: mai 28, 2018, 22:35:08 pm » |
|
Er det noen som kjører drag med E85 hær på berget
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #1 på: mai 28, 2018, 22:48:05 pm » |
|
Veldig mange  Erlend, Trond , Beetlebug og mange flere 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2 på: mai 28, 2018, 23:38:25 pm » |
|
E85 funker bra for oss luftkjølte med turbo motorer :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: mai 28, 2018, 23:59:24 pm » |
|
Veldig mange  Erlend, Trond , Beetlebug og mange flere  Kalle har jo ikke VW lenger.. Med turbo så er det gull!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #4 på: mai 30, 2018, 22:18:57 pm » |
|
Jeg har 2,7 liter type 4 motor med dobble 48 fjas lurer på dysing på gassere, motoren går ganske fett, hvor mye mere e85 må den en med bensin
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #5 på: mai 30, 2018, 22:33:04 pm » |
|
Hvorfor ønsker du å bytte til E85? Hvis ikke motoren er bygget for E85 vil du kun oppnå å få mindre effekt + problemer med slanger og forgassere. Man bytter til E85 når man feks har for mye komp for vanlig bensin.
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #6 på: mai 31, 2018, 09:18:40 am » |
|
Hvor høyt i komp kan man gå egentlig på feks 98 oktan ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #7 på: mai 31, 2018, 14:29:54 pm » |
|
Hvor høyt i komp kan man gå egentlig på feks 98 oktan ?
Helt avhengig av kamvalg. Det finnes flere som har 13:1 i komp i kombinasjon med feks en FK89 og 98 oktan. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #8 på: mai 31, 2018, 15:49:12 pm » |
|
Kam og forbrenningskammer.
Anders har vel 13-1 og 98oktan. Men med topper JPM har massert
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #9 på: mai 31, 2018, 18:30:33 pm » |
|
Motoren er bygd for e85 , med da med insprøytning, motoren går for fett og ønsker bedre kjøling. Skal prøve med frem med ex 30% e85
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #10 på: mai 31, 2018, 18:59:56 pm » |
|
Motoren er bygd for e85 , med da med insprøytning, motoren går for fett og ønsker bedre kjøling. Skal prøve med frem med ex 30% e85
Begynn med 30% større hull i dysene. Ikke 30% større nummer, men 30% større areal. På både lavfart og hoveddyse
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #11 på: mai 31, 2018, 23:01:52 pm » |
|
Skal prøve med bredbandslamba for å se hvor fett den går, er d lurt med korte eller lange trakter.
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #12 på: mai 31, 2018, 23:07:47 pm » |
|
Skal prøve med bredbandslamba for å se hvor fett den går, er d lurt med korte eller lange trakter.
Alltids best med lambda. Trakter kommer an på en hel masse matte.. Bruk de du vil, tipper det ikke skiller mye effekt
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|