mai 03, 2025, 22:40:42 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Hvordan ta ut bensintank m/fuel tap
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Hvordan ta ut bensintank m/fuel tap (Lest 1643 ganger)
Harald1200
Nybegynner
Innlegg: 40
Bosted: Lillehammer
Hvordan ta ut bensintank m/fuel tap
«
på:
juli 05, 2018, 20:37:50 pm »
Hei
Jeg har en tank som ikke leverer bensin til motor så jeg må sjekke hele linja fram til pumpa.
Prøvde å løfte ut tanken men så lett var det ikke - her var det motstand etter 4 cm opp.
Dette er en 1200 med den bensinkrana inne ved gasspedalen. Noen som vet hvordan det kransystemet er koblet til tanken og hvordan man skal gå fram for å ta ut tanken?
Loggført
1960 VW 1200 De Luxe, Indigoblau 436
Danny
Seniormedlem
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
Sv: Hvordan ta ut bensintank m/fuel tap
«
Svar #1 på:
juli 05, 2018, 22:59:52 pm »
Er en pinne som går gjennom det røret (krana inni bilen) å fester det til ventilen under tanken. Legg deg på ryggen under fronten, og kjen etter mot torpedoveggen. Trekk ut låse pinnen, steng krana og koble fra bensinslangen. Da får du den opp. Bytt slangen fra tanken med en lengre, så er det lettere å koble den av/på igjen.
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Hvordan ta ut bensintank m/fuel tap
«
Svar #2 på:
juli 07, 2018, 17:07:35 pm »
Pakningene i krana er kjent for å svelle, og tette for bensina. Enklestecer å kjøpe ny kran.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...