Amzoch
Medlem

|
« på: juli 12, 2018, 20:26:42 pm » |
|
Kjørte på jobb i morrest, alt ok, når jeg skulle kjøre hjem fant jeg ut skulle ta meg en runde i byen siden det var så godt vær, merket den begynte smelle fra eksosen, og rykke når jeg aksetmog belastet motoren opp bruen, justerte forgassern, kjørte en tur i kveld, alt ok, var innom butikken og problemet var i gang, smelte og rykket når jeg gasset, var så ille jeg klarte ikke rygge opp en innkjørselen, måtte kjøre å snu og parkere hos naboen,
Kan det være tull med timingen? Ikke så lenge siden jeg timet den
|
|
|
Loggført
|
1960 Vw bobble
|
|
|
t21500
Juniormedlem

|
 |
« Svar #1 på: juli 13, 2018, 06:08:24 am » |
|
Kan sikkert være mange ting, men husker en gang for lenge siden, i en Ford Transit (bensin), ble den slik når kondensatoren hadde sagt takk for seg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Amzoch
Medlem

|
« Svar #2 på: juli 13, 2018, 06:31:28 am » |
|
okei, skal ta i kveld å sette på elektronisk tenning. da forsvinner kondensatoren.. se om det blir bedre.
|
|
|
Loggført
|
1960 Vw bobble
|
|
|
Peplemann
Nybegynner

|
« Svar #3 på: juli 13, 2018, 17:26:01 pm » |
|
Kan være at bensinen blir så varm at den koker i flottørkammeret. Da blir blandingen for mager, motoren trekker ikke og den smeller i eksosen! Hilsen Peplemann.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reisende Mac
Medlem

|
 |
« Svar #4 på: juli 13, 2018, 18:29:54 pm » |
|
Jeg opplevde tilsvarende problematikk med bilen min for noen år siden. Den kunne gå helt fint, og så plutselig begynne å smelle og tulle og trekke dårlig. Så kunne det være bra igjen. Dette vedvarte. Det viste seg å være tenningsproblematikk relatert til en dårlig coil i mitt tilfelle. Coilen ble byttet og etter dette har problemet vært borte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jubaluba
|
 |
« Svar #5 på: juli 14, 2018, 12:23:30 pm » |
|
Har opplevd noe lignende to ganger i løpet av de siste årene. Den ene gangen var det kondensatoren som begynte å tulle når den ble varm. Den andre gangen var det tennkablene.
|
|
|
Loggført
|
1972 1302 Delebil som ble til spiker. 1971 1302s "frøken Blå". 1963 1200 "frøken Rød" 1973 Transporter "Hippie container" (medeier). 1992 Polo (løste seg opp i regnet). 1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).
(o\ ! /o) (o\_!_/o) (o=|=o) |o\*/o| |o```o| |o| ° |o|
|
|
|
Amzoch
Medlem

|
« Svar #6 på: juli 14, 2018, 23:55:06 pm » |
|
Var nok kondensatoren, så det var brudd i ledninga, satt på elektronisk tenner og alt funker kanon nu, aldri vært bedre,,
|
|
|
Loggført
|
1960 Vw bobble
|
|
|
|
|