Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« på: juli 23, 2018, 22:01:58 pm » |
|
Mye vil ha mer etc. Selger bilen for nytt prosjekt. Motor/gir, ecu og litt dilldall følger ikke med. Selges primært uten motor/gir. Det er mange mulige options her, så pris er vanskelig å si. Kan sette noen minimumspriser basert på hva man ønsker å ha med. Priced to sell!Bilen og minimumskjøp:- 1 stk 1967 1500. - Skiver foran og bak, ikke gått mange km, Porsche 5x130 PCD. - Std. bredde forstilling med CSP senkere innsveiset. - Org. spindler med AVO justerbare dempere foran. - AVO justerbare dempere bak. - Hurst linelock på forhjulene. - Ratt med knapp til linelock / launch control - Dørsider og deler av teppesett i sort. - Pedersen Racing 6-punktsbur i dim så man kan få buret godkjent til 8,50. Sveiset i bilen, så god passform, avtakbare dørstrevere. - Stumme girkassefester, foran, midt og bak. - Stag fra bakre girkassefeste til buret - Bugpack triangelstag, innboltbar holder dempertårn fra hverandre. - 2x6" og 2x7" Cookie Cutters på gatedekk - Orginale skjermer Mulig deler man kan kjøpe: - CB Atomic oljekjøler med vifte montert ved girkasse. - Race weight glassfiber skjermer (veldig god passform) - AN8 tur retur bensinslanger ligger klare under bilen. - 2x 18" brede Kirkey racestoler montert på orginalt understell. Grå polstring - Hurst girspak av god gammel årgang, 40% spak - Mags alu T-bars - Sway away 29mm torsjonstaver - Sway away HD fjærplater - Jaycee torsjonlokk - Korte Karpiola aksler - Hydraulisk clutch management Priser: Kom å ta en titt på SCC, så kan man bli enige om hva som følger med og ikke. Pris på minimumskjøpet; 27.000 kr. Gode priser på å ta med mer Bilen har gått SNORRETT på stripen, med bestetid på 10,407 og over 215kmt.
|
|
« Siste redigering: september 07, 2018, 19:55:45 pm av Erlend / bug66 »
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: juli 26, 2018, 10:32:08 am » |
|
Det er kommet noe interesse på deler fra bilen. Om det ikke er noe interesse for bilen i seg selv frem til SCC, så lager jeg en LANG liste over deler som selges. Noe vil ha stykkpris og noe vil ha pakkepris. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: juli 27, 2018, 10:02:21 am » |
|
Forslag til pakkeløsning:
Bilen og minimumskjøp:
- 1 stk 1967 1500. - Skiver foran og bak, ikke gått mange km, Porsche 5x130 PCD. - Std. bredde forstilling med CSP senkere innsveiset. - Org. spindler med AVO justerbare dempere foran. - AVO justerbare dempere bak. - Hurst linelock på forhjulene. - Ratt med knapp til linelock / launch control / 2step - Dørsider og deler av teppesett i sort. - Pedersen Racing 6-punktsbur i dim så man kan få buret godkjent til 8,50. Sveiset i bilen, så god passform, avtakbare dørstrevere. - Stumme girkassefester, foran, midt og bak. - Stag fra bakre girkassefeste til buret - Bugpack triangelstag, innboltbar holder dempertårn fra hverandre. - 2x6" og 2x7" Cookie Cutters på gatedekk - CB Atomic oljekjøler med vifte montert ved girkasse. - Race weight glassfiber skjermer (veldig god passform) - AN8 tur retur bensinslanger ligger klare under bilen. - 2x 18" brede Kirkey racestoler montert på orginalt understell. Grå polstring - Hurst girspak av god gammel årgang, 40% spak - Mags alu T-bars - Sway away 29mm torsjonstaver - Sway away HD fjærplater - Jaycee torsjonlokk - Korte Karpiola aksler - Hydraulisk clutch management
Med andre ord: jeg plukker ut motor/gir, ECU og bensin/vannpumpe.
Resten står. Klar med seler, stoler etc etc.
Hiv i en 200hk motor = kjør 11-12 sek Hiv i en 350+hk motor = kjør 10er all day long...
Pris: 42.000kr
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: august 20, 2018, 11:59:27 am » |
|
Turnkey, 500 hester på hjula. 170.000kroner. Får med henger til den prisen om du bestemmer deg fort. Er behjelpelig med frakt og selvsagt hjelp når du skal kjøre etc 
|
|
« Siste redigering: august 20, 2018, 19:11:40 pm av Erlend / bug66 »
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #4 på: august 21, 2018, 09:26:14 am » |
|
Bare girkassen uten aksler...
Base cost and options Drag gearbox KCR $ 2 750,00 Weddle RP $ 850,00 Weddle MD 4E gear carrier $ 200,00 Weddle Billet side cover (x2) $ 140,00 Aluminium Rhino case $ 430,00 Welding Gussets $ 300,00 REM polishing $ 300,00 300M input shaft $ 170,00 Aluminium spool $ 225,00 Race 3rd/4th gear upgrade $ 360,00
Total drag race transmission with options $ 5 725,00
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Germaniack
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen
|
 |
« Svar #5 på: august 21, 2018, 11:53:03 am » |
|
Hei Har du bilder, spec på motor? evnt byggetråd, link til denne. (slipper å lete igjennom hele forumet) Evnt på PM
tusen takk vh Svein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #6 på: august 21, 2018, 11:59:05 am » |
|
Hei Har du bilder, spec på motor? evnt byggetråd, link til denne. (slipper å lete igjennom hele forumet) Evnt på PM
tusen takk vh Svein
Hei 2165cc; - 94mm REV sylindre og Wiseco stempler - 78mm eldre Scat veiv - Pauter råder - Nye denne sesongen CB 044 CNC Wedgeports (44/37,5) med VW650 fjærer og titan retainere - Web 86B kam og 1,4 Pauter vipper - Stage 4 trykkplate og RLR Black magic disk - Autolinea block - 30mm oljepumpe - 45mm VWSpeedshop throttle bodier - custom stor vannkjølt intercooler med vann/is tank foran - TIAL blow off ventil sveiset på intercooler - T3/T4 hybrid turbo - VWSpeedshop rustfri eksos - Bosch 2200cc injektorer - Bosch vannpumpe - Manton støtstenger i Jaycee rør 2x orginale Bosch 044 pumper foran med filtre før pumpene.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #7 på: august 21, 2018, 12:00:49 pm » |
|
 ResizerImage600X450.jpg (82.98 KB. 600x450 - vist 595 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #8 på: august 22, 2018, 14:22:50 pm » |
|
Noen i Fornebu-garasjen er bedre på bilder enn meg  Detaljoversikt motor Kjørt på SCC på stripen hvert år siden 2010 (9. år i 2018)
|
|
« Siste redigering: august 23, 2018, 08:16:09 am av Erlend / bug66 »
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #9 på: august 23, 2018, 06:41:22 am » |
|
Om noen vurderer å begynne å kjøre på stripa på SCC, kan jeg trygt anbefale å handle med selger. Har selv kjøpt en motor og den fungerte utmerket. Fikk også god hjelp med å sette opp bilen, topp oppfølging.
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #10 på: august 23, 2018, 10:52:02 am » |
|
Og jeg kan også tilføre at man enkelt kan redusere effekten med noen tastetrykk. Man hverken trenger eller har behov for å kjøre rundt med 500+ hk  -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #11 på: august 23, 2018, 11:03:58 am » |
|
Om noen vurderer å begynne å kjøre på stripa på SCC, kan jeg trygt anbefale å handle med selger. Har selv kjøpt en motor og den fungerte utmerket. Fikk også god hjelp med å sette opp bilen, topp oppfølging.
Takk for det Hyggelig å høre!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #12 på: august 23, 2018, 11:05:22 am » |
|
Og jeg kan også tilføre at man enkelt kan redusere effekten med noen tastetrykk. Man hverken trenger eller har behov for å kjøre rundt med 500+ hk  -BB- Helt riktig. Her er det muligheter for å begynne på lavt effektnivå, for så å bygge seg oppover samtidig som man blir varm i trøya. Med et enkelt fjærbytte i wastegaten tenker jeg man får ned effekten til 225-250hk på hjulene.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Germaniack
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen
|
 |
« Svar #13 på: august 23, 2018, 13:14:47 pm » |
|
For oss som ikke har en raceway/stripe i nærheten, (bor i Mosjøen), og kanskje ikke kommer seg på dragrace hvert år, hvordan er denne bilen på gata? Av all kjøring, vil vanlig gatekjøring bli 90% av bruken. Tenker på clutch, er den tungkjørt,, etc.
vh Svein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #14 på: august 23, 2018, 13:21:43 pm » |
|
For oss som ikke har en raceway/stripe i nærheten, (bor i Mosjøen), og kanskje ikke kommer seg på dragrace hvert år, hvordan er denne bilen på gata? Av all kjøring, vil vanlig gatekjøring bli 90% av bruken. Tenker på clutch, er den tungkjørt,, etc.
vh Svein
Den er helt klart hardere enn en original 1500 clutch. Selv med hydraulisk clutch, så kommer man seg ikke unna med at den er hardere. Jeg tror ikke jeg ville kjørt den 9 ganger så mye på gaten som på stripa selv, men det funker jo. Har kjørt den litt til og fra jobb noen ganger. Men kø er den ikke så glad i..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #15 på: august 27, 2018, 08:17:50 am » |
|
Om det er ønskelig, så kan bilen fint leveres med slappere fjær i wastegaten så effekten er mindre.
Flott utgangspunkt om man ønsker å bygge opp egen erfaring, men ha nok reserve i bakhånd til å kjøre dype 10ere og 9ere i fremtiden.
Hjelp på SCC etc får du selvfølgelig med på kjøpet!
|
|
« Siste redigering: august 27, 2018, 08:39:37 am av Erlend / bug66 »
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
JLH
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar
Bumblebee bugs and busses
|
 |
« Svar #17 på: august 27, 2018, 11:10:46 am » |
|
Vis bil etter hvert skulle ende med å deles, så kan jeg være int i: - 2x 18" brede Kirkey racestoler montert på orginalt understell. Grå polstring- Hurst girspak av god gammel årgang, 40% spak - CB Atomic oljekjøler med vifte montert ved girkasse.  (Redigert, Interesse for stoler utgår pga våkne folk på forumet  Erlend, kommer til å kontakte deg på fajsbook mtp dette  )
|
|
« Siste redigering: august 27, 2018, 15:45:37 pm av JLH »
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #18 på: september 01, 2018, 22:46:14 pm » |
|
Ved rask avgjørelse kan jeg la hengeren gå med bilen, så ny eier får seg en enda klarere setup 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #19 på: september 07, 2018, 19:55:21 pm » |
|
Solgt
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #20 på: september 07, 2018, 20:43:12 pm » |
|
Gratulerer med salg, bliver den i Norge?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|