mai 04, 2025, 11:29:09 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Overhaling 1500 T3
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Overhaling 1500 T3 (Lest 2558 ganger)
Tore vs
Medlem
Innlegg: 218
Bosted: Gol
Overhaling 1500 T3
«
på:
desember 30, 2018, 01:24:04 am »
Har åpnet en 64 mod 1500 fra en notch og ser at det ikke er noe lager til kammen.
Greit nok, men kan den linjeborres med pass til lager??
Og hvem kan utføre dette proft.
Tore
Loggført
Tlf:99 72 58 90
tore.skredegaard@gol.kommune.no
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
Sv: Overhaling 1500 T3
«
Svar #1 på:
desember 30, 2018, 09:58:40 am »
Karl Fredrik på Unneberg Bil har værktøj til at linieborre til kam lager.
Loggført
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: Overhaling 1500 T3
«
Svar #2 på:
desember 30, 2018, 10:37:59 am »
Trodde kun gamle boblemotor med fast dynamofot kunne mangle kamlager. Noen som har en oversikt over hvilke nyere som ikke har dette?
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Overhaling 1500 T3
«
Svar #3 på:
desember 30, 2018, 22:47:44 pm »
Sitat fra: SveinT på desember 30, 2018, 10:37:59 am
Trodde kun gamle boblemotor med fast dynamofot kunne mangle kamlager. Noen som har en oversikt over hvilke nyere som ikke har dette?
Skal sjekke litt i gamle bøker. Tror jeg har hørt om dette, men da kun på de aller aller første 1500 motorene...
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Overhaling 1500 T3
«
Svar #4 på:
desember 30, 2018, 23:15:24 pm »
Kan se ut som dette stemmer. Tidlige Type 3 motorer hadde ikke kamlager.
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: Overhaling 1500 T3
«
Svar #5 på:
desember 31, 2018, 23:04:29 pm »
Kan jo bli spennende når jeg en gang åpner min 65 1500S
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Overhaling 1500 T3
«
Svar #6 på:
desember 31, 2018, 23:55:54 pm »
Begynner motornummeret med O eller bare tall er det stor sjanse for at det er en slik motor...
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Overhaling 1500 T3
«
Svar #7 på:
januar 01, 2019, 23:43:01 pm »
Burde gå fint med kamlagring direkte i blokka, så lenge olja er rein. Er vel bedriten olje som virker som slipepasta der, så egentlig ville ett ordentlig oljefilter vært viktigere enn kamlager. Motorsykler har jo det fortsatt, selv om de drar 16.000 omdreininger støtt og stadig og holder lenge.
Ellers mener jeg skille er på 66-modellen på 1200 (dvs de med D-prefiks har kamlager), så trolig samme på t3.
«
Siste redigering: januar 01, 2019, 23:47:11 pm av Kjell Roar
»
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...