mai 05, 2025, 17:58:55 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Ledninger på motoren i min Bay
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Ledninger på motoren i min Bay (Lest 952 ganger)
solrikioo
Medlem
Innlegg: 170
Bosted: Drammen
Ledninger på motoren i min Bay
«
på:
august 27, 2008, 13:58:21 pm »
Heisann.
Har satt inn en 2 liter ifra T3en, (80-82modell buss). Men sliter med ledninger..
Det er 2 tykke pluss kabler som går ut ifra motoren. De er klipt rett av, hvor skal de?
Så er det 3 ledninger med kabelsko på seg som kommer ut ifra bilen. Hva er det? Hvor skal de?
Skal ta noen bilder når jeg er ute på værste igjen. Men noen tips?
Loggført
patrick
Medlem
Innlegg: 151
Bosted: oslo/kristiansand
-65 panel -74 panel -86 syncro
Sv: Ledninger på motoren i min Bay
«
Svar #1 på:
august 28, 2008, 01:48:19 am »
kabelskoene skal vel til coilen?
Loggført
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: Ledninger på motoren i min Bay
«
Svar #2 på:
august 28, 2008, 08:54:03 am »
Litt vanskelig å si hva ledningene er til ut fra den tynne beskrivelsen.
Vet ikke hva "Bay" er, men antar det er en 70-talls buss.
Tidlig 70-tall har likestrømsdynamo med eksternt laderele, også kalt "vippa". Sen 70-tall og fremover har vekselstrømsgenerator med innebygd regulator.
På T3 motor må du koble til:
Oljetrykkgiver, en ledning.
Coil, en ledning til klemme 15 (+ over tenningslås).
Dynamo, B+ til tykkeste ledning på starter, D+ til ladelampe.
Ellers må kanskje choke på forgasser og varmeelement (egen kurs) under forgasser kobles til 15.
Hvis bilen har eksternt laderele, må ledningen til ladelampa forlenges til D+ på generator. Ladereleet kan sitte på plass, men alle ledninger som tidligere gikk til dynamo må kobles i fra.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...