Tack Roy .. Klart man kan lære seg selv , men ikke alle .. Google finns idag så da er mye gjort ...kanskje .. Legger ut et par gamle bilder
av en 36 mm IDF forgasser .. Da disse var nye fungerte de bra , etter etpar år med lagring i garasjen så de ikke så fine ut .. Måtte ultralydvaske , kneke fram og tilbake for å få ut emulusjonsstykke , lavfart og hoveddyse .. som syns ..
Et par ITB derimot ( induvidual trottle boddys ) har ikke slike korrosjonsproblem .. Justering på ITB er kun synkronisering , muligens vakumutligning (på 4 cyl ) og en viss justering av tomgangsluft ... En ITB er et rør med tilhørende dyse viss åpningtider /åpningslengde styres av en computer ( ECU , engine computer unit) ... Tiltalende JA !!
Som alle vet er ikke en datamaskin eller en ECU perfekt og må ha input for å virke som tenkt , derav "mapping " som jeg kommer tilbake til ,,,ingen heksekunst som ordet sier . Handler om å gi ECUèn beskjed om vilke verdier som fungerer best ved en gitt motorkonfig.
Dette gjøres best på rullende landevei , noe det finns spesielister til ...
Da et sett med nye (va vites om kvalite ??) , 40 mm Weber koster rundt 12500:- er FI blitt attraktivt og veien å gå .. Skal komme litt tilbake til den spede begynnelse med VW eget system i Type 3 , T-3 og T-1 cab .

IMG_3796.jpg (46.58 KB. 799x600 - vist 240 ganger.)