KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #30 på: september 02, 2008, 16:04:44 pm » |
|
gamle tekkens' bil ja
JHU
Nei, heldigvis ikke. dte er HK vi snakker om .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
fetter
Nybegynner

Innlegg: 3
Bosted: drammen
|
 |
« Svar #31 på: september 08, 2008, 22:41:58 pm » |
|
Hei Jørn... Godt du fikk brukt de gamle bendene og rørene fra rekesalatfabrikken vår. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jalle
Supermedlem
    
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog
Klubbløs #006
|
 |
« Svar #32 på: september 08, 2008, 22:46:25 pm » |
|
Hei Jørn... Godt du fikk brukt de gamle bendene og rørene fra rekesalatfabrikken vår.  Håper du tok blodpris, så vi andre snart kan oppdage en reke i salaten 
|
|
|
Loggført
|
All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #33 på: september 08, 2008, 22:54:10 pm » |
|
Skal man ha reker er det nok best å stille seg opp bak bilen på stripa.. Ta med nett... Jeg vaska ikke de røra iallefall.. Kult med bil som lukter tråler da.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #34 på: september 11, 2008, 00:58:12 am » |
|
mmm Ræker. Holdt på litt med Notchen Ikke direkte relatert til motoren , men slenger ut ett par bilder siden det er indirekte  Laget kjølerør til radiator og laget fester for kjølesystem til vannkjølt intercooler og benzinpumper/filter foran radiator.  
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
fetter
Nybegynner

Innlegg: 3
Bosted: drammen
|
 |
« Svar #35 på: september 11, 2008, 14:05:42 pm » |
|
hallå... Du får hoie ut hvis du trenger mer deler.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #36 på: september 11, 2008, 16:05:31 pm » |
|
Dette blir gromme saker!!!  Pøs på med bilder og detaljer!!! Gleder meg til å se denna ferdig  "Keep Up The GOOD Work"
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #37 på: september 11, 2008, 17:26:38 pm » |
|
hallå... Du får hoie ut hvis du trenger mer deler..  sjekk PM fettpetter
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Pål A.F.
Supermedlem
    
Innlegg: 634
Bosted: Vestfossen
|
 |
« Svar #38 på: september 11, 2008, 18:13:03 pm » |
|
Laget kjølerør til radiator og laget fester for kjølesystem til vannkjølt intercooler og benzinpumper/filter foran radiator.
Skal du ikke bruke rettholt til vann??
|
|
|
Loggført
|
1958 T1 boble. 1960 T1 boble ragtop.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #39 på: september 11, 2008, 22:38:51 pm » |
|
nei . det blei ikke vellykket.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #40 på: september 12, 2008, 18:19:57 pm » |
|
Artig prosjekt dette her! Noen andre som leker med wasserboxer er Limflug, og siden vi da snakker om flybransjen så er det vel her ikke mye pølsepris, snarere edelgris;) Men artig å se litt ulike løsninger på ting: http://www.limflug.de/files/pdf/DS-L2400DTX.pdf
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #41 på: september 12, 2008, 22:22:12 pm » |
|
De kjøler bare toppene med vann da...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #42 på: september 13, 2008, 00:07:58 am » |
|
Woxyboxer 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #43 på: september 13, 2008, 10:21:58 am » |
|
fin IC! blir det mye tyngre enn en tilsvarende luftkjølt når du legger til vann,slanger,pumpe, ekstr rad etc.?
Kjølerør gjennom kupeen er vel egentli ikke lov i henhold til bilsport reglemanget?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #44 på: september 13, 2008, 14:37:58 pm » |
|
Vektforskjellen vet jeg ikke. men blir vel litt tyngre. . ikke mye. men en sånn vann/luft kjøler er mere effektiv enn enn lulft/luft som tillater lit mere luft=mere efekt  Bilen er jo en registrert gatebil. på stevner blir det da "street legal" reglement. vanlige biler har jo kjølevann i kupeen via varmeapparat , så skjønner ikke hvorfor det skulle være ulovlig?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #45 på: september 13, 2008, 15:53:49 pm » |
|
fin IC! blir det mye tyngre enn en tilsvarende luftkjølt når du legger til vann,slanger,pumpe, ekstr rad etc.?
Kjølerør gjennom kupeen er vel egentli ikke lov i henhold til bilsport reglemanget?
Tror ikke det er problem med kjølerør gjennom kupe'en, mener jeg har sett flere bobler med det... Men reglene tror jeg sier at det ikke skal være skjøt (gummi skjøt) på rør inne i kupe Har du sveiset rør er det også godkjent i motorsport sammenheng Det er nok flere motorsport utøvere her som kan bekrefte/avkrefte dette
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #46 på: september 14, 2008, 23:21:31 pm » |
|
ja vi får se. Men i helga har jeg lagt opp opplegg for benzin,tur retur innsprut, kjølerør til intercooler ++ koplet opp det originale WBX innsprutet og startet opp motor.  Etter å fått koplet til hallgiver på fordeler, byttet fordelerlokk og plugget igjen slange til bremsekraftforsterker så startet den og gikk overaskende fint .  Nesten ikke tikke lyd i de hydraulsike løfteren i det hele tatt. det sforsvinner ved varm motor/olje uansett. gikk fint på tomgang , tross alt minimum 2 år siden denne motoren har gått Må vente noen dager med testtur den da det står igjen noe på kjølesystemet + gass/clutchwire ++. og har ikke modifisert den for e-85 enda. Liten eksos lekkasje i en skjøt som må tettes. Trenger også en ny luftmengde måler¨når jeg skal "kople inn" turboen, så vet du/dere om en luftmengdemåler fra f.eks porsche 944Turbo S /BMW m3 (eldre type) etc (motor med ca 250hk) hyl ut 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #47 på: september 15, 2008, 00:02:40 am » |
|
ja vi får se. Men i helga har jeg lagt opp opplegg for benzin,tur retur innsprut, kjølerør til intercooler ++ koplet opp det originale WBX innsprutet og startet opp motor.  Etter å fått koplet til hallgiver på fordeler, byttet fordelerlokk og plugget igjen slange til bremsekraftforsterker så startet den og gikk overaskende fint .  Nesten ikke tikke lyd i de hydraulsike løfteren i det hele tatt. det sforsvinner ved varm motor/olje uansett. gikk fint på tomgang , tross alt minimum 2 år siden denne motoren har gått Må vente noen dager med testtur den da det står igjen noe på kjølesystemet + gass/clutchwire ++. og har ikke modifisert den for e-85 enda. Liten eksos lekkasje i en skjøt som må tettes. Trenger også en ny luftmengde måler¨når jeg skal "kople inn" turboen, så vet du/dere om en luftmengdemåler fra f.eks porsche 944Turbo S /BMW m3 (eldre type) etc (motor med ca 250hk) hyl ut  Kult prosjekt Jørn. Hva består modifiseringen du gjør / skal gjøre for bruk av E-85 av?
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #48 på: september 15, 2008, 00:05:09 am » |
|
Butzel : det er for det meste endring av dyse størrelse. og så skal jeg modifisere fordeleren litt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #49 på: september 15, 2008, 00:09:45 am » |
|
Butzel : det er for det meste endring av dyse størrelse. og så skal jeg modifisere fordeleren litt
ok. Tenkte på om det må benyttes andre typer dyser ( annen kvalitet / av annet material )og evt. andre deler som kommer i kontakt med drivstoffet enn det som er std på wbx`n? Har jo lest flere av disse "å nei, E-85 tærer jo bort alt" - uttalelsene over nettet. Stasjonsvogna går vel også på E-85 nå? Hvilke erfaringer har du gjort deg rundt dette drivstoffet med tanke på "tæringer med garanterte motorhavari som resultat" -propagandaen som florerer? EDIT i første setning
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #50 på: september 15, 2008, 00:11:11 am » |
|
ett lite stemningsbilde av oppstart. sandblåste exsosrøra og lakket de med Ovnslakk.... får se hvordan det holder seg. skal jo ha exosbandasje over røra, men etter å ha sett hordan nye ubehandla vanlige stålrør blir etter å ha ligget under exsosbandasje ett par år, håper jeg detta hjelper. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #51 på: september 15, 2008, 00:15:04 am » |
|
har bare kjørt E.-85 siden i våres. og ikke merket noe problemet(enda...?) plukket opp en motor jeg brukte ca 2 mnd. og så ingen antydning til noe tæring. heldigvis stemmer mesteparten av et man leser på nettet ikke. skal vel være mere aggresivt på enkelte gummityper, men jeg bytter gjerne slanger hvert 4. år , med de fordelene E85gir .hvis et blir problemer
Han jeg kjøper dyser av sier det ike er spesifike E-85 dyser/pumper.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #52 på: september 15, 2008, 00:23:07 am » |
|
har bare kjørt E.-85 siden i våres. og ikke merket noe problemet(enda...?) plukket opp en motor jeg brukte ca 2 mnd. og så ingen antydning til noe tæring. heldigvis stemmer mesteparten av et man leser på nettet ikke. skal vel være mere aggresivt på enkelte gummityper, men jeg bytter gjerne slanger hvert 4. år , med de fordelene E85gir .hvis et blir problemer
Han jeg kjøper dyser av sier det ike er spesifike E-85 dyser/pumper.
ok. Det var bra å få greie på. Hadde egentlig lagt E-85 planene bort inntil videre etter så mange påståtte dårlige erfaringer fra folk som kjente noen som hadde en kjenning som visste om en som hadde prøvd, og alt gikk til hælv... osv. Har derimot ikke fått høre om folks reelle erfaringer i den hekkmonterte VW verden, før nå  Så dette er positiv lesning. Good shait, som skotten sa.
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
solrikioo
Medlem
  
Innlegg: 170
Bosted: Drammen
|
 |
« Svar #53 på: september 15, 2008, 10:46:38 am » |
|
Så du fikk start på den ja Jørn! Kult da. Ble mektig imponert over alt du holder på med.  Sett motoren inn i en buss du.. Liker seg nok best der. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Low67
Medlem
  
Innlegg: 173
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #54 på: september 15, 2008, 13:24:08 pm » |
|
Morn du.
Hvordan kommer du frem til riktig str. på dysende? Vet du om man kan bruke standar lamda, hvilke verdier man skal få? Er vel 10-1 forhold det er på luft-E85. Moro tråd..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #55 på: september 15, 2008, 18:06:32 pm » |
|
dyse str. regner jeg ut sånn grovt. så er det bare å prøve litt . bredbåndlambda er veldig nyttig til dette. E-85 er ikke sååå kresen på blandinga. funker bra selvom den er "for feit" ca 10:1 i blanding. og rundt 8-9:1 under boost. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
1302
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Åmot (Modum)
|
 |
« Svar #56 på: september 18, 2008, 12:22:16 pm » |
|
Om mulig kan denne tabellen benyttes for forskjellige drivstoff!
|
AFR.docx (14.01 KB - lastet ned 154 ganger.)
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #57 på: september 18, 2008, 12:40:12 pm » |
|
Nysgjerrig på total faktisk kostnad her jeg nå..  Om det er biff til pølsepris eller om pølsa ble med mye ekstra tilbehør 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #58 på: september 23, 2008, 19:40:52 pm » |
|
Dette blir ikke indrefilet , men smaken av marinert Entrecotè nærmer seg.  Var ute og prøvekjørte 500m nå, men girkassa jeg har satt inn gnålte like mye som en sliten kazakstansk steinknuser. urk. visste ikke tilstand på denne kassa, vet det nå. så må bytte kasse før jeg får kjørt noe mere. håper jeg rekker før frost og snø kommer...  priser er jo alltid relativt, men motoren isolert sett blir BIILLIG hvis man regner HK pr NOK
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #59 på: september 24, 2008, 11:07:58 am » |
|
Dette blir ikke indrefilet , men smaken av marinert Entrecotè nærmer seg.  Var ute og prøvekjørte 500m nå, men girkassa jeg har satt inn gnålte like mye som en sliten kazakstansk steinknuser. urk. visste ikke tilstand på denne kassa, vet det nå. så må bytte kasse før jeg får kjørt noe mere. håper jeg rekker før frost og snø kommer...  priser er jo alltid relativt, men motoren isolert sett blir BIILLIG hvis man regner HK pr NOK Ser den Jørn. Det kan virke som det er en trend blitt, dette med å gjenbruke og skape det selv istedenfor å kjøpe alt nytt. For det kan jo alle med pengene i lommeboka klare. Dette er håndverk det! Lykke til Lasse
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|