Denne kan kansje være et greit alternativ om du vil gjøre jobben alene.
Den suger ut luft/bremsevæske slik at du ikke trenger å pumpe på pedalen.
Det er bare å fylle på bremsevæske-reservoaret underveis så du ikke tømmer det og drar ny luft inn i rørene/slangene.

bremselufter.jpg (21.2 KB. 600x600 - vist 282 ganger.)
https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/bremseluftere/bremselufter-2000031634Det skal være nok å løsne 1/4 til 1/2 omdreining på luftenippelen for at den skal funke.
Om du har litt trykk i systemet, ser du med en gang når den er åpen, for da tyter det bremsevæske ut.
Om det i tillegg kommer ut rundt nippelen, har du nok skrudd den for mye ut.
Om alt er byttet av rør/slanger, anbefaler jeg at du går over en siste gang og sjekker at alle koblingene er skrudd helt igjen.
Det kan være litt motstand når disse strammes, men du skal kunne kjenne når de "bunner" mot motparten.
Dette måtte jeg gjøre da jeg startet lufting av nytt bremsesystem. Alt bortsett fra bremsekraftfordeleren var byttet,
og jeg var sikker på at alle skjøtene var skrudd skikkelig til,
men når det begynte å bli trykk i systemet, fant jeg fort ut at det var 2-3 plasser der det dryppet ut væske.
Når den ene var skrudd skikkelig igjen, begynte en ny å dryppe,
så man bør ha god klaring for å jobbe under bilen når denne jobben skal gjøres.
Få bilen opp på 4 bukker, skru av hjulene, og da har du lett tilgang til alt som har med bremser å gjøre.
Kan også nevne at du begynner med lufting lengst unna bremsekraftfordeleren, altså høyre bakhjul.
Når du er ferdig der, er det videre til venstre bakhjul, deretter høyre framhjul og til slutt reservehjulet.
...neida, venstre framhjul til slutt