Industrimotor, MAX TURTALL ???

<< < (3/3)

Jens-Ole aka 'Dansken':
1300 SP topper med større ventiler og modifisert 1300 SP innsug med 30mm Solex gasser?

Danny:
Jeg er absolutt ingen ekspert på motorbygging, men har en frisk 1200 industrimotor i bobla mi´

Da jeg fikk den, hadde den bare gått noen timer, så jeg åpnet den ikke opp. Tok toppene og portet dem etter beste evne og satte også på en wbx fordeler.

Den går som ei kule og da jeg i tillegg satte på billigste GT-eksos fra Empi, gikk den faktisk enda bedre. Fikk mye mere moment
i motoren, og i bakker jeg tidligere måtte gire ned, dro den villig opp i 4.

vwfreaks:
Takker, er jo litt det samme som jeg har gjort, og merker forskjellen, vi har 2 identiske Bajaer, samme gir, samme motor, men har standard fordeler/forgasser/vipparmer på en, og VBX tenning og 31 forgasser og 1,1-1 vipparmer på den andre, den siste drar bedre, og oppnår høyere turtall/fart.

Neste modifikasjon som skal prøves er 1300SP innsug med nye endestykker, slik at de passer på 1200SP toppene, blir spennende å se om  vi oppnår noe endring i turtall.... nå er det slutt på ca 3.400-500   

TrettenNullTo:
Tror det bør hjelpe på turtallet.
Har lest at VW brukte bl.a diameteren på manifolden  som en "strupeventil" for å begrense turtallet på motoren.

Navigering

[0] Oversikt

[*] Forrige side