Industrimotor, MAX TURTALL ???
TrettenNullTo:
SP manifoldene har forskjellig diameter etter hvilke motorer de satt på.
1200- 23,8 mm og 25,1 mm utvendig diameter.
1300- 28,5 mm
1500- 31,2 mm
Du kunne prøvd med en større.
vwfreaks:
1300 og større passer ikke på pga vinkel på innfestning i topp.
Kompresjon er testet OK, ventiler er justert, plugger er nye og åpning justert, pluggkabler er nye, coil er lavohms og spenning pån tenning er OK.
Har liksom prøvd alle basik tiltak, ønsker bare det lille ekstra, men kan kanskje ikke forvente mer :-)
SveinT:
Måtte lete litt i gamle papirer igjen. :)
Ved valg av forgasser er det jo et regnestykke som jeg fant i en gammel Solexbrosjyre. Men på din motor er vel innsuget den minste diameteren, og da begrenser vel det turtallet? Og du har vel ikke lov å sveise om på det for ditt bruk?
vwfreaks:
Ingen begrensninger ang.modifikasjoner, men får ikke øke volum på motor. Må vel ha 1300 SP topper om jeg skal oppnå mer flow, og 1300DP topper gir mindre komp.
Vi prøver å få litt mer ut av disse motorene uten å bygge ny motor, det er lite kjørte industrimotorer i begge Bajaene vi skal kjøre Mongol Rally med......
Har heller ikke lyst på doble sett forgassere (singel på hver side) da det gir en del mer utfordringer underveis hvis vi skulle få problemer :-)
TrettenNullTo:
Modifiser 1300 innsug ?
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side
[*] Forrige side