Da har jeg vært og handlet min første boble. Dette er den andre veteranbilen jeg eier. Den forrige var en 3 dørs Ascona B, men det begynner og bli noen år siden. Jeg er begavet med 10 tommeltotter, men liker likevel å skru litt bil. Sitter stort sett igjen med noen skruer og/eller bolter når jeg er ferdig. Heldigvis gjør youtube det mulig å leke mekaniker for en som meg i 2021.
Dette var et impulskjøp, men lysten på en boble har vært til stedet lenge. Har fulgt med på finn en stund og når den denne dukket opp på andre siden var fjorden til en billig penge, klarte jeg ikke la den passere.
Jeg kan ikke mye om boble, men har lest meg opp litt. Jeg vet også lite om bilen, annet enn at eieren før meg har hatt den siden 2006 og har vært svært lite brukt. Den mangler fangere, rattet og radio er uorginalt. Ser ut som felger også er det. Har fått nyss i at det kan være en "jeans" utgave, men det har jeg ikke funnet ut av enda. Legger ved et par bilder fra finn annonsen. Tenker i første omgang og sørge for at motor er i god stand, også får jeg se hva jeg finner på ellers. Skal man begynne og hive seg på karosseriet, så går det fort mye tid og penger, noe som passer dårlig for en fire barns far akkurat nå. Rust finnes, men rammen virker bra. Om noen har tips til noen boblekyndige i Trondheim som kan titte litt i motorrommet og sette meg i gang så hadde det gjort meg glad