mai 05, 2025, 07:34:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kam og oljepumpe  (Lest 1072 ganger)
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« på: august 31, 2008, 21:59:15 pm »

Har en oljepumpe med filterholder integrert, denne krever den nyeste typen kam.

Men: såvidt jeg har skjønt går det ann å modifisere enten kammen av gamle typen, eller oljepumpen for å få ny pumpe og gammel kam til å gå sammen.

Hva, hvordan? Driv-delen til pumpa som er for lang/kort?
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1 på: september 01, 2008, 19:03:31 pm »

Har en oljepumpe med filterholder integrert, denne krever den nyeste typen kam.

Men: såvidt jeg har skjønt går det ann å modifisere enten kammen av gamle typen, eller oljepumpen for å få ny pumpe og gammel kam til å gå sammen.

Hva, hvordan? Driv-delen til pumpa som er for lang/kort?

Brukte en gang ei 30mm oljepumpe for tidlig type kam på en std wbx motor. Måtte presse ut akslingen som går i inngrep med kammen noen mm for å få inngrep, å det funka fint det.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 04, 2008, 12:48:26 pm »

Altså at akslingen skal dyttes fra tannhjulet mot kammen?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!