mai 03, 2025, 19:56:11 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Motor
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Motor (Lest 3604 ganger)
Odin2021
Juniormedlem
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy
Sommerbilen
Motor
«
på:
januar 04, 2022, 14:41:07 pm »
Bobla er godkjent med 2L type 4 motor har tenkt og sette i 1600. Må jeg på biltilsynet og vise igjen eller trenger jeg ikke i og med at jeg setter i mindre motor?
?
Loggført
Odin2021
Juniormedlem
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy
Sommerbilen
Sv: Motor
«
Svar #1 på:
januar 07, 2022, 21:32:40 pm »
ingen som vet..
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
Sv: Motor
«
Svar #2 på:
januar 07, 2022, 22:45:53 pm »
De fleste pleier nok å gå motsatt vei.
Jeg tenker at du ikke trenger å vise/godkjenne bilen dersom du originalt hadde 1600 da det implisitt er godkjent. Hvilken årsmodell har du?
Loggført
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017
"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Odin2021
Juniormedlem
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy
Sommerbilen
Sv: Motor
«
Svar #3 på:
januar 08, 2022, 00:51:34 am »
1973 mod cab satt en ihjelkjørt type 4 2 liter i den når jeg kjøpte bilen innskrevet i vognkort, Har nå satt i en lettere trimmet 1776..
Loggført
P-stop
Supermedlem
Innlegg: 914
Bosted: Vinterbro
Ulf
Sv: Motor
«
Svar #4 på:
januar 08, 2022, 23:45:31 pm »
Vil vel tro at det er en faktor her som heter hk også. Eller KW i våre dager. Så når den er godkjent med 2 liter, står det vel også
effekt, ikke bare liter. Mange 1600 har mer effekt enn en std. 2 liter. Men de arresterer deg ikke på bt. dersom du spør om dette.
Loggført
Stolt medlem av highroofers.
simenokstad
Medlem
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg
Sv: Motor
«
Svar #5 på:
januar 09, 2022, 20:35:27 pm »
I praksis skal vognkortet ditt stemme overens med bilen. Har du en 2.0L motor så skal det være i vognkort, på samme måte som om du har en 1.6L så skal det også stå i vognkort. Dette gjelder også ved tilbakeføring til normal/orginal stand. Med andre ord skal du i utgangspunktet forevise bilen for godkjenning med 1600 motoren din etter bytte. Burde jo ikke være noe problem å godkjenne dette så lenge effekten ikke økes.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...