november 05, 2025, 11:57:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Back to -89  (Lest 84440 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7736
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #210 på: oktober 30, 2025, 23:47:49 pm »

Nice Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7736
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #211 på: november 02, 2025, 19:15:06 pm »

De bakre festene har jeg boret opp hull i og gjenget opp. Brukte M8 bolter, men føler at jeg burde brukt M10 på alt av stoler. Festene blir festet til gulvet med gjennomgående bolter. Mothold blir enten tilpasset flatjern eller å  bruke de originale skivene/platene til karosseriet, som skal lakkeres svart eller samme farge som understellet = samme farge som bilen.

De fremre festene er jeg litt usikker på hvordan jeg skal feste i sidevangene til det originale understellet, men tenkte å bruke blindnagel og M8/10 bolter, duger det mon tro? Prøver å unngå sveising for å forenkle ev senere endringer.

Brukte du originalskinnene fra TT-setene?

Jeg har fått tak i et par passe patinerte seter fra en MK1 TT så tenkte å kopiere din ide ift fester Blunker
Loggført
The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #212 på: november 02, 2025, 19:32:58 pm »

De bakre festene har jeg boret opp hull i og gjenget opp. Brukte M8 bolter, men føler at jeg burde brukt M10 på alt av stoler. Festene blir festet til gulvet med gjennomgående bolter. Mothold blir enten tilpasset flatjern eller å  bruke de originale skivene/platene til karosseriet, som skal lakkeres svart eller samme farge som understellet = samme farge som bilen.

De fremre festene er jeg litt usikker på hvordan jeg skal feste i sidevangene til det originale understellet, men tenkte å bruke blindnagel og M8/10 bolter, duger det mon tro? Prøver å unngå sveising for å forenkle ev senere endringer.

Brukte du originalskinnene fra TT-setene?

Jeg har fått tak i et par passe patinerte seter fra en MK1 TT så tenkte å kopiere din ide ift fester Blunker

Jepp, brukte de originale ja🙂. Fant det som det beste alternativet.
Loggført

The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #213 på: I dag kl. 00:01:26 »

I dag ble blokka endelig montert sammen, med pakningstett. Her bruker jeg Gasgacinch. Smurte det kun på blokkhalvdel nr 2. Dobbelsjekket alt (igjen) , husket o-ringene til de 6 hovedboltene på blokka, og satte sammen. Litt sealer rundt skivene og muttrene også. Bruker nye muttere til hele blokka da jeg hadde et kit liggende fra et par tiår tilbake, minst. Sikkert ikke like bra som de originale, men ihvertfall rene og fine. Yttre bolter ble strammet til med ca 20Nm. De to ved oljepumpa lot jeg være løse.


* 20251104_193618.jpg (68.11 KB, 800x569 - vist 3 ganger.)

* 20251104_200025.jpg (70.09 KB, 660x600 - vist 3 ganger.)
« Siste redigering: I dag kl. 00:39:10 av The Car Cave » Loggført

The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #214 på: I dag kl. 00:21:34 »

Oljepumpa er CB Maxi 3 med inn/utløp for full flow, 26mm. Står Schadek på den ser jeg. Setter inn pakningen med et tynt lag silikon på begge sider. Pumpa går lett inn.

* 20251104_205853.jpg (56.4 KB. 800x450 - vist 4 ganger.)

Monterer pakningen på lokket, som også får seg et tynt lag med silikon. Håper det duger, burde jeg hatt noe annet? Monterer selve lokket med ca 20Nm.

* 20251104_210056.jpg (47.49 KB. 800x450 - vist 2 ganger.)


« Siste redigering: I dag kl. 01:20:38 av The Car Cave » Loggført

The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #215 på: I dag kl. 00:22:33 »

Ser unektelig bra ut. Strammet til de siste to boltene på blokka.

* 20251104_210505.jpg (68.58 KB. 800x592 - vist 3 ganger.)


« Siste redigering: I dag kl. 00:44:48 av The Car Cave » Loggført

The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #216 på: I dag kl. 00:35:33 »

Inn med oljetrykksstemplene.

* 20251104_221743.jpg (44.59 KB. 800x450 - vist 4 ganger.)


* 20251104_215610.jpg (62.65 KB. 800x450 - vist 3 ganger.)

« Siste redigering: I dag kl. 00:42:39 av The Car Cave » Loggført

The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #217 på: I dag kl. 00:43:21 »

Ser det mangler en skive på mutteren bak. Antar det skal være en der, selv om jeg har hatt rimelig godt kontroll på alle muttrene etter demontering.

* 20251104_221544.jpg (47.4 KB. 800x450 - vist 3 ganger.)

Loggført

The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #218 på: I dag kl. 09:18:40 »

Er litt befriende å se på dette, selv om det er mye igjen.

* 20251104_210517.jpg (68.56 KB. 800x450 - vist 6 ganger.)

Loggført

Sider: 1 ... 6 7 [8]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!