Jeg er ikke helt fornøyd med hvor pent denne 1600n går, selv med originalgasser så jukser og smeller det litt nå og da; spesielt når det er kaldt om morran. Det er ikke forvarmer verken på eksosen eller på innsugsrøret, så det kan jo være noe av årsaken...
Uansett hadde jeg en liten luke i programmet i går kveld, så da bestemte jeg meg for å montere disse dellortoene jeg har hatt liggende noen måneder. Selve monteringen gikk tålig greit, men stagsettet er litt slitt så det er mer slerk enn jeg kunne ønske meg, men det ser jo skikkelig old-school ut da

20260511_204142.jpg (97.59 KB. 800x552 - vist 28 ganger.)
Etter litt justering (fikk hjelp av Atle som er mye bedre på dette med forgassere enn meg...) så gikk den rimelig bra, så da var det ut på en litt lengre prøvetur. Og den er jo MYE friskere, spesielt fra bunnen av, enn med originalgasseren. Og så lyden da

Men etter et par fullgassdrag, så akkurat som den dør ut, og så virker det som den bare går på 2-3 sylindre....
Sånn var den litt med webrene i fjor også, så da begynner jeg å mistenke fuelsystemet mitt. Dette skal jo være "tried and proven" facet pumpe og filterking filter/regulator, men etter litt diskusjon men noen av ringrevene i distriktet her, tenker jeg at jeg skal sjekke om jeg har nok flow. Jeg koplet på en trykkmåler og filterkingen gir ut ca 5 psi, men det kan jo være grums i fila i tanken eller andre problemer som gjør at det ikke er nok flow, og at motoren går på trynet når bowlen er tom. Bensinslangen går fra filter kingen inn i en dobbel banjokopling på den ene gasseren og videre til den andre, så det kan jo hende an den første "stjeler" all fuelen og den andre da ikke får nok. Jeg kan evt prøve med et t-stykke så begge får samme mengde. Men først sjekke flow. Heldigvis mange dager igjen til super scenic