Jeg har grublet litt på hvorfor jeg ikke fikk gasserne til å funke som de skulle, og etter et par tips gjorde vi et par forsøk i går kveld:
Teste flowJeg nappa av slangen ut av filter-kingen og sjekket om det kanskje kunne være noe som reduserte flow, slik at gasserne ikke fikk fylt opp bowlen, men en halvliters cola-flaske ble fylt opp på ca 10-15 sekunder, så jeg tror ikke denne 1600n drar sååå mye suppe...
Går den på den ene eller andre gasseren?Atle hjalp meg med å tenke, og siden vi konkluderte med at fuelsustemet leverer nok fuel med riktig trykk, sjekket vi om den går på 2 eller 3 sylindre, og om det er koplet til den ene eller andre gasseren. Så vi fyra opp og så kjapt at dersom vi spruta litt brake-clean inn i gasseren på 1-2 siden, så fyra alle 4, men når vi ikke spruta så gikk den på bare 3-4 siden. Så da konkluderte vi med at den får gnist på alle 4, men ikke fuel på høyre gasser.
Sjekke flottørhøydeNeste var å sjekkke om det faktisk kom fuel inn i høyre gasser, så jeg vippa av toppen på gasseren, og der lå det passe mengde fuel og flottørhøyden var good. Nåleventilen på flottøren så også ut til å gjøre jobben sin...
Så da måtte det jo være noe med dyser eller fueltilførsel ned gjennom gasseren, og da begynte vi å se om det var noe forskjell på høyre og venstre gasser.... Og det var det jo,,,
Jeg kjøpte et sett med såkalte jet doctors, men jeg knota med bestillinga så jeg fikk bare ett par til en gasser, så jeg hadde montert det i den høyre gasseren. For de som ikke vet hva dette er så er det messing-"rør" som gjør at tomgangskretsen suger luft fra et par cm over "gulvet" i kammeret inni filteret. Teorien er at dersom det samler seg dritt inni filteret eller man kjører uten, så legger det seg på dette "gulvet" og dras lett inn og tetter tomgangsdysa. Dette kitet sørger da for at lufta suges inn noen cm over dette gulvet og skal redusere problemet med tette dyser. Det fulgte med noen blykuler som man skulle bruke til å tette hullet i selve gasseren som lufta suges gjennom uten jet doctors.
Så var det dette med å lese instruksjoner da...
Jeg hadde fundert litt på hva de kulene var til...
Jaja, vi monterte de originale dyseholderne, og da fyran på alle 4 gitt

Så nå gjenstå bare litt fintuning av tomgang og synkronisering, så blir det bra

Hadde helt glemt hvor bra doble gassere låter på 5000 rpm

Så nå angrer jeg på det litt konservative kam-valget mitt...