mai 06, 2025, 19:21:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 67 1500 Zenith  (Lest 54450 ganger)
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #90 på: mars 08, 2025, 10:10:48 am »

En liten film er lagt ut på VWnorge på FB av motoren som går ja!

* IMG_7061.mov (4993.54 KB - lastet ned 67 ganger.)
« Siste redigering: mars 08, 2025, 10:49:14 am av Kjell Tormod Brekka » Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #91 på: mars 13, 2025, 18:07:03 pm »

Da er utvendig demontering av den midlertidig provisoriske industrimotoren i gang. Jeg prøver å få tak i singel innsug til to Solex (fra Type 3 1500S).
Vet ikke hva jeg gjør med deksler ennå men setter vel bare på de beste jeg har samt en standard Viftehus med varme.

Bak ventildekslene er det rent og pent etter kun 187 timers gange.

* IMG_7134.jpg (95.45 KB. 800x600 - vist 143 ganger.)

* IMG_7134.jpg (95.45 KB. 800x600 - vist 143 ganger.)


* IMG_7138.jpg (96.58 KB, 800x600 - vist 129 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #92 på: mars 13, 2025, 22:26:17 pm »

ser jo veldig bra ut Glad
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #93 på: mars 21, 2025, 18:01:27 pm »

Da er det rens av Solex 32 PDSIT på plakaten eller hva det heter. Ultralydbad hjelper endel men blir ikke rene utenpå, men ikke kritisk bare de blir rene innvendig.

Noen som vet om det går å få pakningsett til disse?


* IMG_7263.jpg (151.55 KB, 800x600 - vist 100 ganger.)

* IMG_7243.jpg (88.98 KB, 800x600 - vist 95 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 308
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #94 på: mars 26, 2025, 08:24:55 am »

CSP, Hot Shop og flere utenlandske nettbutikker har pakningssett til disse forgasserne. Brukte slike forgassere med hell i bobla mi noen år før jeg gikk over til webere.

Pulverblåsing (sodablasting) eller våtglassblåsing (vannpolering) gjør forgasserne nesten som nye. Fjerner korrosjon som ikke ultralydbad klarer.
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #95 på: mars 26, 2025, 20:51:55 pm »

Takk for tips, jeg sjekker ut!
Ser at det er vanskelig å få tak i singelport innsug men gir meg ikke…
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #96 på: april 03, 2025, 05:14:22 am »

Den linkagen har jeg sett maken til tidligere, trodde da at det måtte være en overgangsmodell, de begynte jo med lagring av staget etterhvert.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #97 på: april 03, 2025, 18:12:58 pm »

Er nok en tidlig type som er moddet som de senere. Ser at det er kuttet litt bort på endene.
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #98 på: april 27, 2025, 02:23:42 am »

Da er det gjort litt på den provisoriske midlertidige motoren som er planlagt som erstatter av org motoren inntil en større motor er bygd.
1600SP brannpumpemotoren er demontert ned til blokk/topper, rengjort og deler fra en 1300 erstatter blikk, varmepotter ol så den blir litt mer egnet i en bil.
Motor står fortsatt i brannpumperamma så jeg kan prøve starte og innjustere når/hvis den tid kommer.

Solex 32 PDSIT forgasserne er rengjort og nye pakningsett er innkjøpt. Innsug er/skal være/forhåpentligvis på vei.


* IMG_7682.jpg (106.29 KB, 800x600 - vist 80 ganger.)

* IMG_7683.jpg (102.35 KB, 800x600 - vist 81 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #99 på: april 29, 2025, 00:15:46 am »

Da er varmepotter og eksos på plass. Neste nå er innsug og forgassere samt dynamo.
Jeg har også byttet ut oljesillokket med et med tappeplugg. Hvorfor har ikke alle motorer dette?



* IMG_7684.jpg (104.06 KB, 800x600 - vist 69 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #100 på: april 29, 2025, 00:25:54 am »

Er det ikke tilfredsstillende når pakker fra hver sin kant av verden og som hører sammen dukker opp samme dagen Osteaktig

Da har 67 Zenith fått tilbake sitt originale regnr! Skilt i US størrelse er mottatt, samt org gamle skiltrammer fra California. Skal jo bli en vaskeekte Callook kopi dette så litt Californication er påkrevet.

Det har blitt sveist sammen en skiltholder foran av jern fra Biltema og det vil bli laget en overgangsplate til motorlokket som skal holde skilt og ramme bak. Forts. følger!


* IMG_7667.jpg (81.89 KB, 800x600 - vist 69 ganger.)

* IMG_7715.jpg (94.02 KB, 800x600 - vist 75 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #101 på: april 30, 2025, 18:04:46 pm »

Da ble braketter ferdigstilt.


* IMG_7716.jpg (89.5 KB, 800x600 - vist 14 ganger.)

* IMG_7725.jpg (68.15 KB, 800x600 - vist 14 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #102 på: april 30, 2025, 18:07:51 pm »

Og påregisregistrerinf unnagjort! Er i tvil mht skiltplassering foran men der er jo alltid vanskelig med pre68 bil uten fangere.  Får se det an.


* IMG_7727.jpg (88.63 KB, 800x600 - vist 18 ganger.)

* IMG_7726.jpg (82.63 KB, 800x600 - vist 17 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 308
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #103 på: april 30, 2025, 21:22:16 pm »

Sitat
Jeg har også byttet ut oljesillokket med et med tappeplugg. Hvorfor har ikke alle motorer dette?

Fordi det er meningen at du skal ta ut og rense silen hver gang du skifter olje! Med tappeplugg blir det lett å være lat og hoppe over den jobben. Jeg bytter lokk med tappeplugg til lokk uten  Glad
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #104 på: mai 01, 2025, 22:41:28 pm »

Er jo forståelig. Men det er jo uforståelig at det var oljefilter på disse motorene?
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 308
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #105 på: mai 03, 2025, 12:33:35 pm »

Ble ikke vanlig med oljefilter før på 50-tallet, type 1 motoren er jo fra 30-tallet. Men VW var sent ute, type 4 motoren fra sent 60-tall var vel den første de produserte med oljefilter.
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #106 på: mai 04, 2025, 16:47:49 pm »

Da har Viftehus og deksler fått seg et lite bad i Strip all dunken og er klare til videre bearbeidelse. Blir nok spraybokslakk i konservativ sort med litt forsiktig patinering tenker jeg.

Der som blir synlig av blokka har også fått seg en liten puss da det så så slitent ut. Messingbørste på drill og litt Autosol med fille og stiv kost hjalp litt.


* IMG_7777.jpg (87.36 KB, 800x600 - vist 12 ganger.)

* IMG_7776.jpg (102.18 KB, 800x600 - vist 9 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #107 på: mai 05, 2025, 08:45:52 am »

Og påregisregistrerinf unnagjort! Er i tvil mht skiltplassering foran men der er jo alltid vanskelig med pre68 bil uten fangere.  Får se det an.

Ser bra ut Glad

Jeg lagde bøyler foran på min '67, men som du sier må skiltet ganske langt fra fronten for at det ikke skal ta i panseret ved åpning, så det er litt smak og behag det der.

* 20250426_140649.jpg (56.94 KB. 800x395 - vist 10 ganger.)

Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #108 på: I dag kl. 10:05:26 »

Det finnes vel ingen god løsning på pre68 u/fanger. Evt feste i panser helt i bunn så det kommer nesten helt inntil?
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4148
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #109 på: I dag kl. 10:54:11 »

Jeg har sånn cirka samme type patent på ovalen som Roy har på 67'n. Skal se om jeg kan få tatt et bilde for å vise.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 590
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #110 på: I dag kl. 13:18:29 »

Jeg så løsningen til Roy, funker den.
Skal se hva jeg gjør etterhvert mtp T-bars etc også. Liker egentlig ikke standard T-bars så godt men er jo endel av Callook konseptet.
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!