mai 04, 2025, 23:30:52 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
3,1 Liter t-4 motor
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: 3,1 Liter t-4 motor (Lest 1168 ganger)
Svang
Seniormedlem
Innlegg: 364
Bosted: Gol
3,1 Liter t-4 motor
«
på:
september 03, 2008, 21:05:59 pm »
Hørte at Ola Hustad hadde overgått seg selv på landsfinalen i bilcross for noen uker siden. Han hadde bygget en motor fra t-4 som visstnok var 3,1 liter! Hørte det var 90mm slag på veiva. Bilen gikk perverst bra, og han hadde fått motoren til å fungere veldig bra. Helt fram til 3.omg da det blei en brukbar "dunke-lyd" i motoren. I finalen putra den "bare", hørtes ut som den gikk på 3 sylindre, alikevel dro han fra feltet i starten, og holdt unna mesteparten av rundene.
Så, kan det stemme med 3,1 liters motor? Dunke-lyden kan tyde på at muligens veiva tok inni motorhuset, grunnet for lite gods tatt ut av huset, eller for lite gods til å ta ut og evt skakk veiv.
Noen som har hørt om slike motorbygg, og evt hvor stort volum kan man i teorien bygge på t-4 og t-1 motorer?
Bare lurer, har ikke planlagt ett slikt bygg da jeg tror dette IKKE vil holde stort lengre enn noen dager..
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang
Sv: 3,1 Liter t-4 motor
«
Svar #1 på:
september 03, 2008, 21:11:32 pm »
ola er boblas svar på dr.frankenstein. jobber om natta i låst verksted.....
Loggført
original buddie Bugbuddies.no
Jee
Supermedlem
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim
Sv: 3,1 Liter t-4 motor
«
Svar #2 på:
september 03, 2008, 22:52:27 pm »
3,1 liter går og fåes som bolt on deler... Skal du ha større. Må det egne finurligheter til... som f.eks overliggende kammer for lengre slag.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...