|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #1 på: september 04, 2008, 15:10:05 pm » |
|
jøss ser ut som du har gjort detti før  ser super bra ut
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #2 på: september 04, 2008, 15:18:30 pm » |
|
Grattis!!! En av de tingene som virker umulig inntil man begynner...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #3 på: september 04, 2008, 16:08:54 pm » |
|
Dette så jo meget bra ut 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #4 på: september 04, 2008, 17:54:39 pm » |
|
Hadde fått seg en god smekk stakkars! Kjekt å se at ikke alle bare chopper opp og selger unna deler når sånt skjer - veldig bra!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #5 på: september 04, 2008, 18:17:38 pm » |
|
Jamen.. frontlyktene var da ikke tatt av trailer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #6 på: september 05, 2008, 03:52:28 am » |
|
Takk for hyggelige tilbakemeldinger fra folket! Dette er en bil som definitivt var verdt å redde, og ikke minst prøve å lage en looker ut av... Dessverre så hadde det seg sånn at turen fra Lillehammer til Oslo på langt nær ble smertefri. Jeg TROR at tanken kan ha hatt en del rusk i seg, noe som gjorde at bilen begynte å fuske litt ved Minnesund. Da vi, tre studievenner og jeg, kom til avkjøringen til Frogner (opp mot de gamle lokalene til Osloklubben) mistet alt sov var av motorkraft. Jeg følte et aldri så lite dejavu akkurat da, siden det var på NØYAKTIG, og da kan man omtrent gå på millimeteren, der jeg fikk ras på motoren i 03en for et par år tilbake. Uansett, der sto vi og kom ikke lenger. Heldigvis fikk jeg etter mye om og men og MANGE gode tips fra flere i miljøet både her i Oslo og rundt forbi, kontakt med en vennlig sjel (BEKLAGER, men akkurat nå husker jeg ikke navnet ditt) som kom ned og hjalp oss veldig mye. Mine tre kumpaner fikk en liten pause på en bensinstasjon i nærheten, og vi fikk låne et batteri og startkabler slik at vi til slutt kom oss videre. Ferden skulle da gå videre til Jan (Holmsen) på Hasle der bilen i utgangspunktet skulle hospitere til fredag ettermiddag. Bare noen hundre meter derfra, på Shell-stasjonen, var det igjen stop og mine venner kunne enkelt hoppe av og ta t-banen ned til byen. Etter mye om og men, med den ene hånda på rattet og den andre med startkabelen i et godt grep kom jeg meg til slutt opp til Holmsen og fikk parkert, i MEGET godt nærvær av Blåmann! Etter en liten bayer inne hos Jan tok jeg bussen fatt og beveget meg inn til byen og et hotell. Det trengtes for å si det sånn. SÅ istedet for å delta på eksusjonen med Høgskolen i Lillehammer langs Akerselva imorgen blir det skruing på bilen for å få den ordentlig kjørbar til turen hjem til Tønsberg imorgen ettermiddag. Hvis det er noen som mot formodning har noe bedre å bedrive formiddagen på imorgen, altså fredag 5. september, så er jeg veldig mottakelig for mental og faglig støtte i arbeidet med bilen.
Selv om den aller første langturen med ovalen ikke ble som jeg på forhånd hadde håpet på, så var den i bunn og grunn en fantastisk lettelse. Det meste fungerte som det skulle og bilen er helt fantastisk å kjøre! Utseendemessig er den ikke slik som den skal være, men med tanke på at det er tre AMATØRER som har begitt seg ut på en jobb som etter mitt syn egentlig burde vært forbeholdt en proff bilopretter, så er det veldig akseptabelt. En STOR takk til Odd Thomas Olafsen og Thomas Aasen for uvurdelig hjelp og støtte! Uten dere hadde nok bilen fortsatt stått godt plantet innerst i verkstedet med en solid bulk. Ikke minst, Thomas Mårud, min mentor og støttespiller gjennom tykt og tynt, jeg kan ikke sette ord på hvor mye det du har gjort for meg betyr. Det er selvfølgelig Thomas' genuine interesse og hjelpsomhet at bilen idag har to LIKE dører, nemlig på "lån" fra splitten hans.
Som noen avsluttende ord nå på morgenkvisten, så får jeg bare si at imorgen kommer atter en dag, og da skal nok en utfordring overvinnes, nemlig at bilen skal gå slik den virkelig skal, uten fusk og tull i maskineriet. Buster, som nå mine venner har døpt bilen, skal bli klar for å nedkjempe de siste milene ned langs E18 til Tønsberg der den skal få lov til å sole seg hele helgen! Takk til alle dere som har hjulpet meg på denne jomfruturen, både fysisk og på telefon!!! Vi sees!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #7 på: september 05, 2008, 03:57:40 am » |
|
Jamen.. frontlyktene var da ikke tatt av trailer.
Hehe. frontlyktene bød på en aldri så liten utfordring skal jeg si deg!! H4 på 6V er ikke det som er det enkleste å få til! Bestilte 6V H4 fra Bilextra på Lillehammer, men de hadde jo selvfølgelig den gamle sokkelen... Pokker heller, jeg ville ikke bytte tilbake til de originale lyktene på avreisedagen, så jeg sprettet opp 6V-pærene og et par med 12V H4 og mikset disse sammen til en dugelig blanding som er så langt unna boka man kan få det, men det funket sånn nogenlunde. Denne "patenten" må nok videreutvikles, men det får man komme tilbake til!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #8 på: september 05, 2008, 03:59:54 am » |
|
jøss ser ut som du har gjort detti før  ser super bra ut Jeg kan GARANTERE at dette er det ingen av oss involverte som har gjort før! Takk en eller annen høyere makt for at OTO har snekkerskillsa intakt... Det ble riktignok MYE måling og tesing før saga ble satt i bilen, men ganske greit ble det da...!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenningA
Supermedlem
    
Innlegg: 670
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
 |
« Svar #9 på: september 05, 2008, 12:18:46 pm » |
|
Sola står høyt på himmelen på palmekysten Jon :-) Kjør på:-)
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
|
Eskild
Medlem
  
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden
Slackers Hangaround :-)
|
 |
« Svar #11 på: september 06, 2008, 14:37:01 pm » |
|
Hyggelig å kunne hjelpe til litt! Og godt å høre at dere kom vel frem, både bilen, du og reisefølget. Sånn etterhvert.  Jeg så i en annen tråd her at jeg ikke så godt nok etter under fordelerlokket. Den stiften der er jo ganske essensiell...  Hils reisefølget, så snakkes vi på mandag ang batteri og kabler.
|
|
|
Loggført
|
RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #12 på: september 06, 2008, 17:00:44 pm » |
|
Stilig!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #14 på: september 12, 2008, 23:11:50 pm » |
|
Stuhuhuk  Flott bil!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #15 på: september 13, 2008, 04:40:56 am » |
|
Takk takk!! Den er ikke helt ferdig ennå, men det er fint å ha et prosjekt med skilter!! Skal utbedre noen småting etterhvert og forandre noe.. MEN den skal IKKE bygges om til 12V!!! 6V ruler gata;)
|
|
« Siste redigering: september 13, 2008, 12:03:54 pm av Jon »
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #16 på: september 13, 2008, 09:17:49 am » |
|
Ja nå skjer det ting;) om seks volt? jeg syns nå at mulighetene blir mye mindre med 6 volt enn med 12 smak og behag
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #17 på: september 13, 2008, 10:02:17 am » |
|
Ja nå skjer det ting;) om seks volt? jeg syns nå at mulighetene blir mye mindre med 6 volt enn med 12 smak og behag
Hvorfor det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #18 på: september 13, 2008, 12:05:55 pm » |
|
Ja nå skjer det ting;) om seks volt? jeg syns nå at mulighetene blir mye mindre med 6 volt enn med 12 smak og behag
Trenger jeg musikk bruker jeg ipoden eller Kurerradioen... Holder i massevis!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #20 på: september 13, 2008, 14:55:57 pm » |
|
Rett og slett bare at 12 volt er nyere og dermed blir muligheten større, lade mobilen for eksempel....men dette er bare smak og behag
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #21 på: september 13, 2008, 20:52:52 pm » |
|
Mobilen lader du heima  6 Volt er tingen 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Boblehue
Supermedlem
    
Innlegg: 899
Bosted: Drammen
Mr. Comfy......
|
 |
« Svar #22 på: september 13, 2008, 21:03:47 pm » |
|
Rett og slett bare at 12 volt er nyere og dermed blir muligheten større, lade mobilen for eksempel....men dette er bare smak og behag
Lade mobil i bil har jeg aldri hatt behov for i mine 12 år med lappen. Det handler kun om å planlegge! Behold den 6 volt! det holder!
|
|
|
Loggført
|
1968 VW T1
12 Volt og stolt! ©
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #23 på: september 13, 2008, 21:06:23 pm » |
|
okei, dette var jo heller ikke trådstarters emne heller
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #24 på: mai 14, 2009, 23:48:08 pm » |
|
Vel, det har skjedd LITT med bilen siden sist. T-bars er på, dog ikke de jeg egentlig vil ha, men får vel handle av Magne snart.. Har kjørt bilen veldig mye hittils denne sesongen, helt problemfritt, deriblant et par turer til Solkysten, og det ender vel med at jeg kjører den til Bug Run også.
Legger ved siste bilde av bilen...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #25 på: mai 14, 2009, 23:54:59 pm » |
|
Buster er deilig, helsing Dynamitt Harry 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #26 på: mai 15, 2010, 20:39:46 pm » |
|
Buster har fått ny eier...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #28 på: mai 15, 2010, 20:57:51 pm » |
|
Har da en med flat rute, høl i b-stolpene og et digert høl der taket skulle vært da...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #29 på: mai 15, 2010, 21:03:58 pm » |
|
Du blei vel lei av at du ikke så damene du passerte i speilet, før det var altfor seint... 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
|