trimco
Medlem
  
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder
|
 |
« Svar #30 på: september 11, 2008, 11:14:03 am » |
|
Trodde ikke det var støykrav før ca 70 mod? Har kjørt med stinger nå i 6 år, og ikke noe problem på EU. Tistlo, lag en plate mellom grenrør og stingeren, og bor 3 stk 8mm hull, da går den stille, men puster tungt, men det er jo snakk om noen minutter bare  Min stinger er foresten lang.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #31 på: september 11, 2008, 12:07:22 pm » |
|
Får ikke motoren fryktelig mye motstand om du blokkerer igjen eksosen så mye??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #32 på: september 11, 2008, 13:19:50 pm » |
|
DETTE er den lange typen... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #33 på: september 11, 2008, 15:42:54 pm » |
|
Den lange ser litt vel lang ut  Hadde jo vert jevla kjekt på ein gatebil då  Men som Lobo seier... Vist eg monterer (vanleg) lang type stinger.. kan Onkel Rolf då stoppa meg og avskilta bilen?? Har eg brytt(brutt, brudt, bråte?!?!) nokon reglar eller lover??
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #34 på: september 11, 2008, 18:36:52 pm » |
|
Mister vel ikke nødvendigvis skiltene, men sjansen er stor for at du får mangellapp og må vise den. Sure og unødvendige utgifter det :/
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #35 på: september 11, 2008, 18:45:04 pm » |
|
men den sjangsen må eg vel nesten berre ta... 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #36 på: september 11, 2008, 19:57:58 pm » |
|
Jepp 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #37 på: september 11, 2008, 21:34:07 pm » |
|
men den sjangsen må eg vel nesten berre ta...  ja hvis du vil ha en olje påfyllings trakt stikkende ut av karroseriet, så må du nok det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #38 på: september 11, 2008, 21:43:15 pm » |
|
Hvor mange innleg går det å skrive om koniske stålrør? Er det ikke bare å sette røret på bilen å ta problemene derifra?
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #40 på: september 11, 2008, 21:55:39 pm » |
|
Empiboy, du har rett! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #41 på: september 12, 2008, 08:57:31 am » |
|
Ikke meningen å klage på noen måte, men når det kommer til det punktet hvor diskusjonen er hvor mye det bråker, er det ikke lett å finne svaret på et internettforum  Det må vel bare oppleves.
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
jontefje
Juniormedlem
 
Innlegg: 79
Bosted: nesodden
|
 |
« Svar #42 på: september 12, 2008, 09:10:30 am » |
|
har kjørt harley i mange år, for å få ned støyen litt går det å lage en rull av hønsenetting å putte inn i potta for å få ned lyden litt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #43 på: september 12, 2008, 16:01:41 pm » |
|
Det vert nok til att eg handler grenrør og stinger! Så får eg sjå kor bra det vert!
Tillegspørsmål: Grenrør som skal passa på varmepottene... er dei forskjellige? altså ein 1961modell 1200 (40hk?) kan bruka samme grenrør som nymotens 1600??
Er det forskjellige fester på varmepottene?? går grenrøra om ein an???
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #44 på: september 12, 2008, 17:50:42 pm » |
|
Tillegspørsmål: Grenrør som skal passa på varmepottene... er dei forskjellige? altså ein 1961modell 1200 (40hk?) kan bruka samme grenrør som nymotens 1600??
Er det forskjellige fester på varmepottene?? går grenrøra om ein an???
svaret er NEI dei går ikkje om ein an  hehe les her! http://www.vwnorge.no/index.php/topic,933.0.html 1200 har smalere utblås enn 1600
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #45 på: september 12, 2008, 18:45:00 pm » |
|
Verdammt! Så då må eg altså skaffa den endelige motoren FØR stingeren kjem på... med mindre nokon har eit überbilligt anlegg, som vist på linken, og som passar til 1200 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #46 på: september 13, 2008, 01:46:53 am » |
|
Finner ikke bilder av nybilen din tistlo.... link!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #47 på: september 13, 2008, 01:51:43 am » |
|
Verdammt! Så då må eg altså skaffa den endelige motoren FØR stingeren kjem på... med mindre nokon har eit überbilligt anlegg, som vist på linken, og som passar til 1200  Det er snakk om å korte inn to rør og bøye to andre... meget lett modifisering...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #48 på: september 13, 2008, 09:06:57 am » |
|
Men det vert vel litt bale vist eg skal kappe åg sveise kvar gong eg skiftar motor osv...
For eg tenkte att eg kunne bruka samme anlegget på både 12 og 1600 motor...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
|