Da drar jeg denne tråden mot toppen igjen for å se om det er mulig å få litt mere hjelp med "skjermforskningen" min.
De skjermene jeg hentet hjem i helga ser ut til å bli bra på bilen min hva anngår formen utvendig, men når jeg tok av lykta på den skada skjermen igår så fant jeg ut at den var stratosilver inni lyktebrønnen og lakkert over med grått (som resten av bilen). Dette betyr at den skjermen jeg har skadet er den orginale fra bilen var ny

Utførelsen inni lyktebrønnen var noe ulik fra den orginale og de "nye" jeg fikk tak i. Den orginale hadde jo stålrøret som ledningene går i. Det hadde ikke de nye, men tenkte jeg kunne sveise over et nytt til en av de "nye skjermene". Den gamle skjermen hadde også to istedenfor et dreneringshull nede foran og ikke noe hull oppe i lyktebrønnen (til blinklys). Den gamle var også mindre kantete inni brønnen enn de to nye jeg har fått tak i.
Det jeg lurer på er om bilen min kan ha ovalskjermer orginalt? Bilen er jo en 58 modell men produsert i oktober 57. Har jo hørt at skjermene fra 58-61 er like. Dette forvirrer litt da min gamle er nokså ulik de jeg har fått tak i. Trolig er de to nye fra ca 1960. Men også mulig at de egentlig hører til en 62+ for alt jeg vet, men tviler egentlig litt siden de er så like utvendig som den orginale på venstre side av bilen min. Fikk også med en 65 skjerm og hvis det er som "Mags" sier over her at skjermene fra 62-67 er like er garantert de to "nye" fra 61 eller eldre.
Noen som har fasitten her??