Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #120 på: januar 03, 2011, 16:32:44 pm » |
|
Hvor mange motorer er det i den bilen? Kikk litt på eksosrørene 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #121 på: januar 11, 2011, 23:10:08 pm » |
|
Ikke akkurat noe racingbilde, men siden det er denne delen av forumet 356 er mest akseptert.. Bildet er tatt i Kuwait på 50-tallet. Sku tru han der er av typen som bruker dollarsedler som fluesmekker..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #122 på: januar 12, 2011, 11:54:46 am » |
|
Kongebilder....kep 'em coming!
Dette er ikk eperiod correct...og det var mye feil med denne, men samtidig noen veldig kule elementer.
Tanklokk, hvitskrift og "air dam" i front...hardcore.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #123 på: januar 12, 2011, 22:34:43 pm » |
|
Korrekt eller ikke, den var råkul!
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #124 på: januar 12, 2011, 23:00:07 pm » |
|
Hmmm, ikke mye type 4 racing her, så da får jeg gi mitt lille bidrag...
 411 race.jpg (41.58 KB. 640x444 - vist 496 ganger.)
 411 race 2.jpg (62.99 KB. 640x594 - vist 431 ganger.)
 412 racing.jpg (77.15 KB. 800x600 - vist 456 ganger.)
 412 racing 2.jpg (31.67 KB. 640x480 - vist 439 ganger.) En Brazillia også...
 Brazillia race.jpg (34.67 KB. 421x328 - vist 455 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|
vwpower
Medlem
  
Innlegg: 208
Bosted:
|
 |
« Svar #126 på: januar 19, 2011, 23:27:18 pm » |
|
Morgan ericson på gardermoen.
 i35825750__szw440h440_.jpg (40.52 KB. 440x293 - vist 477 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sander
Seniormedlem
   
Innlegg: 284
Bosted: stavenger
Das Auto...
|
 |
« Svar #127 på: januar 20, 2011, 02:01:38 am » |
|
En 1302 på Nurburgring i 1972:
 Nurb-1972-78.jpg (56.58 KB. 450x300 - vist 459 ganger.)
|
|
« Siste redigering: januar 31, 2011, 22:38:35 pm av Sander »
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #128 på: januar 20, 2011, 02:10:25 am » |
|
|
|
« Siste redigering: januar 20, 2011, 02:15:58 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #129 på: januar 20, 2011, 02:19:51 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vwpower
Medlem
  
Innlegg: 208
Bosted:
|
 |
« Svar #130 på: januar 21, 2011, 19:14:33 pm » |
|
Kjell AAen i ugly duck 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
   
Innlegg: 381
Bosted:
|
 |
« Svar #131 på: januar 21, 2011, 21:16:32 pm » |
|
Ugly duck er korekt, men det var jeg som rattet. Dette bildet er fra -03 sesongen om jeg ikke tar helt feil. Da med 2,5 ltr sugemotor og innsug rett ut i filterbokser bak bakhjulet. Fisket inn kald luft fra forkanten av bakskjermene. Hentet ca 11 hester på det oppsettet kontra vanlige innsug i motorrommet. Her en filmsnutt fra siste løpet jeg kjørte med Ugly Duck: Kjørte med denne i over 11 sesonger, vemodig å ikkje fremdeles eige denne bilen
|
|
« Siste redigering: januar 21, 2011, 21:23:08 pm av SSRT »
|
Loggført
|
|
|
|
1303RCN
Seniormedlem
   
Innlegg: 348
Bosted: Hedemark
|
 |
« Svar #132 på: januar 22, 2011, 00:20:29 am » |
|
Herlig, herlig. Hvem er det som eier den nå? Et spm til. Er det noen som vet hvilke motorer som blir brukt i FUN CUP bilene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #133 på: januar 22, 2011, 01:58:17 am » |
|
Er det noen som vet hvilke motorer som blir brukt i FUN CUP bilene?
Mener det som regel er brukt en 130 hesters 8v golfmotor på 1.8 liter i de bilene. Leste også ett sted at det ble noe nytt i 09, med 1.9D med 160hk.
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Sander
Seniormedlem
   
Innlegg: 284
Bosted: stavenger
Das Auto...
|
 |
« Svar #134 på: januar 22, 2011, 02:07:44 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #135 på: januar 22, 2011, 10:05:43 am » |
|
Herlig, herlig. Hvem er det som eier den nå? Et spm til. Er det noen som vet hvilke motorer som blir brukt i FUN CUP bilene?
Ugly Duck eies i dag av Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
   
Innlegg: 381
Bosted:
|
 |
« Svar #136 på: januar 22, 2011, 11:32:35 am » |
|
Ugly Duck har reist videre, og er nå på vestlandet igjen, nermere bestemt Karmsund. Etter det jeg har hørt får den der den behandlingen den fortjener. Etter mange år i manesjen trenger den å bli fresjet opp litt i platerne. Er også en bra mulighet at turbomotoren dukker opp i bilen igjen...det hadde vært ekstremt morro. Ønsker nye eiger lykke til!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #137 på: januar 22, 2011, 13:21:03 pm » |
|
Noen som har flere bilder av "Ugly Duck"? Det er jo tross alt en bildetråd 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #138 på: januar 28, 2011, 15:27:28 pm » |
|
Sjekk utolige bilder av en utrolig boble - "The Fitti-Fusca" - på Screwdrivers-bloggen: http://screwdriversnorway.blogspot.com/
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #139 på: januar 28, 2011, 15:48:25 pm » |
|
2x200 CV betyr vel 400 Hestekrefter...Sprek bil på mange måter...Kan noen ha filmet den? Vi får vel søke litt på Youtube...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #141 på: januar 30, 2011, 02:00:24 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #142 på: januar 30, 2011, 02:07:44 am » |
|
wow! Legg disse inn på bloggen....du vet hvilken. Hvilke felger er det der? Minilites?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #144 på: februar 02, 2011, 11:27:31 am » |
|
|
|
« Siste redigering: februar 02, 2011, 11:29:33 am av flatfour »
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #145 på: februar 02, 2011, 12:44:07 pm » |
|
Takk for den flatfour - det der er "as good as it gets". Utrolig kult.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #146 på: februar 02, 2011, 13:07:10 pm » |
|
Tøfft! Ja det her er saker, sammen med Neumann roadsteren satte denne standarden for spydere på 50-tallet.  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #147 på: februar 02, 2011, 13:30:07 pm » |
|
Jøss.....Soddli frem fra glemselen. Gamle helter blir som nye!
Denne skulle kanskje vært under "eksterne salgslinker"... men fakta: Den er til salgs! 7-millioner EURO....gjør den antakelig til den dyreste VW/Porsche noensinne. Men - så er den jo utvilsomt den kuleste også.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #148 på: februar 05, 2011, 14:14:07 pm » |
|
Jøss.....Soddli frem fra glemselen. Gamle helter blir som nye!
Denne skulle kanskje vært under "eksterne salgslinker"... men fakta: Den er til salgs! 7-millioner EURO....gjør den antakelig til den dyreste VW/Porsche noensinne. Men - så er den jo utvilsomt den kuleste også.
Intet annet en et kupp! Her snakker vi linjene fra supervogna 114 mixet med kdf...det blir ikke bedre. Hvordan kan man verdsette en type 64 egentlig.....det blir som å sette en prislapp på sola...største forskjellen er at en type 64 K10 er mye mere viktig for liv på jorden enn sola.... 
|
|
« Siste redigering: februar 05, 2011, 14:21:49 pm av Soddli »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #149 på: februar 05, 2011, 18:33:39 pm » |
|
Er det noen som vet hvilke motorer som blir brukt i FUN CUP bilene?
Mener det som regel er brukt en 130 hesters 8v golfmotor på 1.8 liter i de bilene. Leste også ett sted at det ble noe nytt i 09, med 1.9D med 160hk. Mer om FunCup på denne siden: http://www.vwfuncup.com/
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|