juni 19, 2025, 21:41:06 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
Er det noe spesielt å tenke på før kjøp av en 67 mod bobble?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Er det noe spesielt å tenke på før kjøp av en 67 mod bobble? (Lest 1748 ganger)
Martin J
Medlem
Innlegg: 115
Bosted: særp, østfold
Er det noe spesielt å tenke på før kjøp av en 67 mod bobble?
«
på:
september 14, 2008, 22:43:36 pm »
Hei, noen her inne som kan fortelle meg om hvorvidt det er lønnsomt å kjøpe seg en 1967 mod bobble?
Med tanke på deler til denne, da den er som kjent one year only? Har en på hånden, men er blitt frarådet denne
årsmodellen. er det så ille?
Loggført
Yoda om SCC: "Do or do not, there is no try."
Boblehue
Supermedlem
Innlegg: 899
Bosted: Drammen
Mr. Comfy......
Sv: Er det noe spesielt å tenke på før kjøp av en 67 mod bobble?
«
Svar #1 på:
september 14, 2008, 22:49:34 pm »
Oversikt over hva som er nytt i 1967.
117000001 - Aug '66:
· Ny modell: 1500 - 44 HK DIN
· Grunnet skivebremser foran ble modellen utstyrt med en ny type 4-bolts felger som nesten er identisk med dagens Boblefelg
· Større gjennomhulling i felgen enn på 1300 som ble produsert parallelt - med de gamle 5-bolts felgene uten skivebremser foran
· Endret form på motordekselet skulle gjøre det lettere å åpne etter mindre sammenstøt
· Innvendige brytere i sort myk plast. Tidligere hard og hvit
· Istedenfor to nøkler ble nå samme nøkkel brukt til tenning og dørlås
· Nye innvendige dørhåndtak og egen låsetast
· Mens det tidligere sto "1300" og "1500" på motordekselet, sto det nå "VW 1300" resp. "VW 1500"
· Tynnere pyntelister på siden og stigbrett
Det "vanskligste" her er motorluka, og den er ennå ikke noe stort problem!
Løp og kjøp, spesielt hvis det er en 1500!
Loggført
1968 VW T1
12 Volt og stolt! ©
Martin J
Medlem
Innlegg: 115
Bosted: særp, østfold
Sv: Er det noe spesielt å tenke på før kjøp av en 67 mod bobble?
«
Svar #2 på:
september 14, 2008, 22:55:43 pm »
Takk for svar, så man må heller være bevist på å få de riktige delene i stedet for å være redd for å ikke få takk i de i det hele tatt? Det er snakk om en 1300.
Loggført
Yoda om SCC: "Do or do not, there is no try."
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
Sv: Er det noe spesielt å tenke på før kjøp av en 67 mod bobble?
«
Svar #3 på:
september 14, 2008, 23:01:31 pm »
Tror det er svært, svært få deler til ´67 som er noe problem å få kjøpt brukt billig i dag. Komplette biler står jo til salgs for noen tusenlapper og blir ikke solgt...
Loggført
Martin J
Medlem
Innlegg: 115
Bosted: særp, østfold
Sv: Er det noe spesielt å tenke på før kjøp av en 67 mod bobble?
«
Svar #4 på:
september 14, 2008, 23:05:16 pm »
Ok, er rimelig fersk i gamet. Og vil bare ha en bekreftelse i forkant av evnt kjøp av boble. Så ambefalingen er da- løp og kjøp?
Loggført
Yoda om SCC: "Do or do not, there is no try."
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
Sv: Er det noe spesielt å tenke på før kjøp av en 67 mod bobble?
«
Svar #5 på:
september 14, 2008, 23:09:15 pm »
De delene som er spesielle for modellen, har ikke så mye med slitedeler å gjøre egentlig. Stort sett bare smådetaljer innvendig, som vindussveiver, bryterknotter....
Værst hvis du får en bumpende inni bak egentlig.
Bare å handle!
Loggført
Henning
Tlf 408 26 388
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
Sv: Er det noe spesielt å tenke på før kjøp av en 67 mod bobble?
«
Svar #6 på:
september 15, 2008, 00:03:06 am »
Anbefalingen er å sjekke etter rust, for så å gjøre det en gang til. Nesten uansett hva som er galt med den mekanisk er det en enkel sak å fikse i forhold til om den er opprustet. Det finnes en rustguide her:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2506.0.html
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...