mai 05, 2025, 09:50:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er det noe spesielt å tenke på før kjøp av en 67 mod bobble?  (Lest 1699 ganger)
Martin J
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: særp, østfold



Vis profil
« på: september 14, 2008, 22:43:36 pm »

Hei, noen her inne som kan fortelle meg om hvorvidt det er lønnsomt å kjøpe seg en 1967 mod bobble?
Med tanke på deler til denne, da den er som kjent one year only? Har en på hånden, men er blitt frarådet denne
årsmodellen. er det så ille?
Loggført

Yoda om SCC: "Do or do not, there is no try."
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #1 på: september 14, 2008, 22:49:34 pm »

Oversikt over hva som er nytt i 1967.
117000001 - Aug '66:
· Ny modell: 1500 - 44 HK DIN
· Grunnet skivebremser foran ble modellen utstyrt med en ny type 4-bolts felger som nesten er identisk med dagens Boblefelg
· Større gjennomhulling i felgen enn på 1300 som ble produsert parallelt - med de gamle 5-bolts felgene uten skivebremser foran
· Endret form på motordekselet skulle gjøre det lettere å åpne etter mindre sammenstøt
· Innvendige brytere i sort myk plast. Tidligere hard og hvit
· Istedenfor to nøkler ble nå samme nøkkel brukt til tenning og dørlås
· Nye innvendige dørhåndtak og egen låsetast
· Mens det tidligere sto "1300" og "1500" på motordekselet, sto det nå "VW 1300" resp. "VW 1500"
· Tynnere pyntelister på siden og stigbrett

Det "vanskligste" her er motorluka, og den er ennå ikke noe stort problem!

Løp og kjøp, spesielt hvis det er en 1500!
Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
Martin J
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: særp, østfold



Vis profil
« Svar #2 på: september 14, 2008, 22:55:43 pm »

Takk for svar, så man må heller være bevist på å få de riktige delene i stedet for å være redd for å ikke få takk i de i det hele tatt? Det er snakk om en 1300.
Loggført

Yoda om SCC: "Do or do not, there is no try."
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: september 14, 2008, 23:01:31 pm »

Tror det er svært, svært få deler til ´67 som er noe problem å få kjøpt brukt billig i dag. Komplette biler står jo til salgs for noen tusenlapper og blir ikke solgt...
Loggført
Martin J
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: særp, østfold



Vis profil
« Svar #4 på: september 14, 2008, 23:05:16 pm »

Ok, er rimelig fersk i gamet. Og vil bare ha en bekreftelse i forkant av evnt kjøp av boble. Så ambefalingen er da- løp og kjøp?
Loggført

Yoda om SCC: "Do or do not, there is no try."
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: september 14, 2008, 23:09:15 pm »

De delene som er spesielle for modellen, har ikke så mye med slitedeler å gjøre egentlig. Stort sett bare smådetaljer innvendig, som vindussveiver, bryterknotter....
Værst hvis du får en bumpende inni bak egentlig.
Bare å handle!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: september 15, 2008, 00:03:06 am »

Anbefalingen er å sjekke etter rust, for så å gjøre det en gang til. Nesten uansett hva som er galt med den mekanisk er det en enkel sak å fikse i forhold til om den er opprustet. Det finnes en rustguide her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2506.0.html

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!