mai 06, 2025, 23:24:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Høyt turtall??  (Lest 1693 ganger)
moon
Seniormedlem

Vis profil
« på: september 15, 2008, 12:05:16 pm »

Har en 1600ccm som går veldig høyt etter jeg har kjørt meg en tur, men når jeg starter opp før jeg begynner å kjøre går den helt fint på tomgang....noen som skjønte den Rekker tunge
Den går altså høyt når den er varm???
Noen som har værtr borti dette?
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #1 på: september 15, 2008, 13:08:34 pm »

Er sånn på 61en min; Eg starter den kald, og den går dårleg... den står på tomgang nokon minutter/sekunder, og turtalet øker og øker..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
GamleNydal
Supermedlem

93011499

Vis profil
« Svar #2 på: september 15, 2008, 13:51:03 pm »

Se om gassvaieren går helt tilbake når motoren er varm. Kan hende tomgangs"spjldet??" (den taggete saken ved siden av innsuget ikke vrir seg tilbake n[r motoren blir varm.
Loggført

Bergrenner

93011499
moon
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #3 på: september 15, 2008, 18:39:43 pm »

nei er ikke det, den går sånn som den skal på tomgang når motor er kald, men etter en kjøre tur ligger den på det dobbelte som det den gjør kald???
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
Jærva
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 15, 2008, 21:50:21 pm »

Se om gassvaieren går helt tilbake når motoren er varm. Kan hende tomgangs"spjldet??" (den taggete saken ved siden av innsuget ikke vrir seg tilbake n[r motoren blir varm.

Den "taggete" saken er choke-spjeld og ikke tomgangs-spjeld...  Blunker  Kan godt være at det er denne som gjør det ja. I tilfelle må choke-spjeld justeres. Er det ikke det, så er det antaglig blandingsforholdet på gasseren din som må justeres..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
GamleNydal
Supermedlem

93011499

Vis profil
« Svar #5 på: september 16, 2008, 08:34:28 am »

Den "taggete" saken er choke-spjeld og ikke tomgangs-spjeld...  Blunker  Kan godt være at det er denne som gjør det ja. I tilfelle må choke-spjeld justeres. Er det ikke det, så er det antaglig blandingsforholdet på gasseren din som må justeres..
På min bil går choke spjeldet tilbake som det skal, mens den taggete saken uten et godt navn henger igjen. Kan vel hende den bare er løs.
Loggført

Bergrenner

93011499
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!